Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Geir Kallevik skrev for 11 timer siden:

Ser vel heller ut som prisene vil holde seg høye, eventuelt stige for kurrante båter. Manglende og økte priser på  råvarer, samt høye transportkostnader på nye båter vil gjenspeile seg også i bruktbåtmarkedet.

 

Nå blir båtene dyrere (batmagasinet.no)


Dette har med en voldsom etterspørsel kombinert med produksjonsstopp/mangel på deler, dyrere produksjon og i tillegg kornekurs å gjøre.

Om vi ser bakover i tid historisk, hva pleier å komme 2-3 år etter rekordår i båtbransjen? Dessverre er det en eller annen stor og betydelig korreksjon.

 

Mitt inntrykk er at vi er inne i en ny type lav-rente lånefinansiert jappetid som kan bli vanskelig tøff for mange å snu om/når det skulle trengs. Vi klarer oss nok relativt fint her i norge, som vanlig.  Spørsmålet er hva som skjer i verden rundt oss, og hvordan det påvirker oss.

Lingefan

Lingefan

Geir Kallevik skrev for 11 timer siden:

Ser vel heller ut som prisene vil holde seg høye, eventuelt stige for kurrante båter. Manglende og økte priser på  råvarer, samt høye transportkostnader på nye båter vil gjenspeile seg også i bruktbåtmarkedet.

 

Nå blir båtene dyrere (batmagasinet.no)


Dette har med en voldsom etterspørsel kombinert med produksjonsstopp/mangel på deler, dyrere produksjon og i tillegg kornekurs å gjøre.

Om vi ser bakover i tid historisk, hva pleier å komme 2-3 år etter rekordår i båtbransjen? Dessverre er det en eller annen stor og betydelig korreksjon.

 

Mitt inntrykk er at vi er inne i en ny type lav-rente lånefinansiert jappetid som lan bli vanskelig å snu om det skulle trengs. Vi klarer oss nok relativt fint her i norge, som vanlig.  Spørsmålet er hva som skjer i verden rundt oss, og hvordan det påvirker oss.

Lingefan

Lingefan

Geir Kallevik skrev for 11 timer siden:

Ser vel heller ut som prisene vil holde seg høye, eventuelt stige for kurrante båter. Manglende og økte priser på  råvarer, samt høye transportkostnader på nye båter vil gjenspeile seg også i bruktbåtmarkedet.

 

Nå blir båtene dyrere (batmagasinet.no)


Dette har med en voldsom etterspørsel kombinert med produksjonsstopp/mangel på deler, dyrere produksjon og i tillegg kornekurs å gjøre.

Om vi ser bakover i tid historisk, hva pleier å komme 2-3 år etter rekordår i båtbransjen? Dessverre er det en eller annen stor og betydelig korreksjon.



×
×
  • Create New...