Seastar
Hei igjen Lars...
Jeg så IM fra deg og har nå lest denne tråden og dette som du har problemer med....!
Dette har ikke jeg vært borti før...., og skal man avslutte programmet bruker man det røde krysset oppe til høyre ja!
1)
Jeg tenker tidligere installeringer av plugins som ikke lenger er kompatible og kan lage krøll, avinstaller de du kan ha mistanke til først eller alle plugins og legg inn nyeste versjoner fra fanen "Utvidelser" i programmet. Legg inn bare de du har behov for og bruker....!
NB!
Sjekk om du har liggende på hdd'n noen av de gamle tidligere selvstendige plugins install filer, og slett de (avinstaller de)
2)
du kunne kanskje først ha gjort dette forsøket for å se om feilen forsvinner:
Avslutt OpenCPN, døp om opencpn config filen din med .bak og start opencpn på nytt, det oprettes da en ny fersk config og du må legge inn hvor kartet ditt er o.l......!
Er problemet der fortsatt eller virker det nå ok?
Du kan reversere denne dåpen av config hvis det ikke ble noe bedre!
Du må uansett ikke slette den gamle config filen, før du har tatt ut kopi / backup av alle dine data for ruter og slepestrek og waypoint o.l.
3)
Hjelper ikke dette så rens ut alt av opencpn install fra tidligere, etter at du har sikrer deg backup av dine data selvfølgelig, og legg inn siste versjon av programmet med en clean fresh installasjon!
Lykke til!
Dette blir bra Lars