
Taskeladden
Du skal selvsagt betale for feilsøking. De har brukt arbeidstimer på det, og det skal du betale for.
Har du mast og pushet på for at de skal finne feilen, så gjenspeiler det seg nok i brukte arbeidstimer.
Det skal stå spesifisert på regning hva du faktureres på. Er du tvil om det er korrekt så legger du ut bilde av den her.
Er aldri noe garanti for at det man leverer inn nødvendigvis kommer tilbake i orden. Er du av den oppfatning at man slipper betale for noe bare for det ikke kan repareres så er du veldig spesiell.
Mai til august/september er høysesong for de fleste som driver med båt, så når du leverer inn motoren i denne perioden så må du regne med det går tid, du er like viktig som alle de andre kundene.
Det må også sies at garanti ikke er det samme som reklamasjonsrett, Garanti gies fra produsenten frivillig og kan være fra 1-3-4-5 år, reklamasjonsrett er lovfestet og er 5 år på produkter som er ment å vare 2 år eller mer. Reklamasjon gjelder ikke om det er du som er ansvarlig for feilen på produktet.