Landcrab
Køya skrev for 19 timer siden:Jeg har levert inn påhengeren Mercury,til merkeforhandler i mai
De har enda ikke greid å reparere denne,da de ikke finnerfeilen.
Hvordan er kundens rettigheter i slike tilfeller?
Garantien har gått ut .
Jeg har ikke fått regning enda,men jeg regner med at denne ikke er liten
Er det noen som har tips om hvordan jeg bør gjøre dette. Selv mener jeg at jeg ikke kan betale så lenge merkeverkstedet ikke greier å ordne motoren
Du skriver at garantien har gått ut, men jeg antar du mener reklamasjonstiden på 5 år har gått ut? Viktig forskjell ifht dine rettigheter.
Jeg tar utgangspunkt i at du er forbi klagefristen/reklamasjonstiden.
Før du begynner å krangle på en evt. regning bør du sørge for at de ikke kan holde motoren som «pant» for betaling. Ring en halvtime før du kommer og si at du skal hente motoren, du skal få noen andre til å reparere den. Når du har fått motoren så har du litt bedre kort på hånden.
Så er spørsmålet hva slags avtale som er inngått med forhandleren? De vil ikke kunne fakturere deg for arbeid som dere ikke har inngått avtale om. Per nå vet du jo ikke en gang om det er noe å betale, så dette er ikke noe å bruke tid på før dette forholdet er avklart.
Vet ikke helt hva du mener med «hva kundens rettigheter er»? Du har i hvert fall ikke noe rettigheter som gir garanti for å få feilen fikset, eller tiden det tar.