Pequod Startet 22.September.2021 Link til dette innlegget Startet 22.September.2021 Ser i Akershus Antstidende at det har vært brann på Steilene i kveld. Ut i fra saken virker det som det er det nye bryggeanlegget på Landsteilene som har brent helt ned. Redningskøyta i Oslo har lagt ut en Instagramvideo også. https://www.instagram.com/p/CUI86z4K_u7/?utm_medium=copy_link Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 23.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Ut i fra det jeg har lest på noen lokale Facebookgrupper skal det være dypvannsbrygga som har brent opp, ikke den delen til fritidsbåter som jeg har lagt til ved et par anledninger. Dypvannsbrygga ble utbedret for et år eller to siden slik at sommerens hurtigbåter til Drøbak og Son kunne stoppe der, Det er den delen som jeg har tatt bilder av under. Mens denne delen (med alle forbehold) antakelig har overlevd. Det kommer vel flere bilder etter hvert. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 23.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Nå er det visst bare jeg som svarer på meg selv her, men det kan tyde på at også bryggeanlegget på bildene over har brent ned. Håper det kommer noen bilder etter hvert som kan vise omfanget. Heldigvis ble bygningen like ved hovedbrygge\a, Tapperiet, reddet. Den bygningen er vel fra slutten av 1800-tallet. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sahara Svart 23.September.2021 Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Brygger begynner ikke å brenne av seg selv. Grilling, kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 23.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 (redigert) Sahara skrev 29 minutter siden: Brygger begynner ikke å brenne av seg selv. Grilling, kanskje? Gudene vet, grilling, selvantennelse av brennbart materiale? Jeg har ikke vært på Østlandet siden juli, så aner ikke hvordan temperaturene har vært i området. Bortsett fra at det har vært ganske varmt? Har nettopp sett et par videokutt av brygga, og det er den store brygga som er ødelagt, ikke den der Bergtatt ligger fortøyd på den ene bildet over. Redigert 23.September.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
index Svart 23.September.2021 Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Grilling eller brann i fortøyd båt er vel det mest sannsynlige. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ms Fortuna Svart 23.September.2021 Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 23.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2021 Trist syn. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Spray Svart 28.September.2021 Link til dette innlegget Svart 28.September.2021 Måtte bare ut for å se på elendigheten.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.