Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

300 hk-utgaven var et lite mellomspill før de kom med ES-serien på 250, 270 og 320 hk i 2004/2005. 

Disse var i prinsippet stort sett teknisk identiske med 300 hk-utgaven, bare forskjellig software i ECU.

300 hk-utgaven var forøvrig en liten videreutvikling av 250 D-tronic som kom i 1997. Ganske lik, men fikk bl.a. større turbo.

Så man kan si at disse motorene ble produsert i ca 10 år.

 

Men Mercruiser D4,2L kom allerede tidlig på 90-tallet i 220 hk utgave, med mekanisk styrt dieselpumpe.

QSD 4,2 med common rail kom i 2006 med 270, 320 og 350 hk, og er fortsatt i produksjon av VM Motori i Italia som jo har produsert alle disse utgavene.

Så man kan jo sånn sett si at motoren har vært i produksjon i 30 år i diverse utgaver :smiley:

Teerex

Teerex

300 hk-utgaven var et lite mellomspill før de kom med ES-serien på 250, 270 og 320 hk i 2004/2005. 

Disse var i prinsippet teknisk identiske med 300 hk-utgaven, bare forskjellig software i ECU.

300 hk-utgaven var forøvrig en liten videreutvikling av 250 D-tronic som kom i 1997. Ganske lik, men fikk bl.a. større turbo.

Så man kan si at disse motorene ble produsert i ca 10 år.

 

Men Mercruiser D4,2L kom allerede tidlig på 90-tallet i 220 hk utgave, med mekanisk styrt dieselpumpe.

QSD 4,2 med common rail kom i 2006 med 270, 320 og 350 hk, og er fortsatt i produksjon av VM Motori i Italia som jo har produsert alle disse utgavene.

Så man kan jo sånn sett si at motoren har vært i produksjon i 30 år i diverse utgaver :smiley:



×
×
  • Create New...