Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Ja noe har iallefall skjedd, både hos forrige eier og hos meg (D-tronic 250, altså ikke 300 hk utgaven).

Mutteren ble antagelig ikke trukket skikkelig til etter en tidligere reparasjon av motoren, og reimhjul/svingningsdemper løsnet og skadet veiva. Det ble da av en eller annen grunn frest et nytt kilspor i veiva som antagelig svekket metallet. Dette skal ifølge servicemanualen absolutt ikke gjøres. Etter ca 40 timer i mitt eie så knakk veiva.

Hos andre har veiva knekt uten at det har vært maskinert noe som helst. Mens andre igjen har gått tusenvis av timer uten slike hendelser. Noe er det med alt som går rundt :giggle:

Teerex

Teerex

Ja noe har iallefall skjedd, både hos forrige eier og hos meg (D-tronic 250, altså ikke 300 hk utgaven).

Mutteren ble antagelig ikke trukket skikkelig til etter en tidligere reparasjon av motoren, og svingningsdemperen løsnet og skadet veiva. Det ble da av en eller annen grunn frest et nytt kilspor i veiva som antagelig svekket metallet. Dette skal ifølge servicemanualen absolutt ikke gjøres. Etter ca 40 timer i mitt eie så knakk veiva.

Hos andre har veiva knekt uten at det har vært maskinert noe som helst. Mens andre igjen har gått tusenvis av timer uten slike hendelser. Noe er det med alt som går rundt :giggle:

Teerex

Teerex

Mutteren ble antagelig ikke trukket skikkelig til etter en reparasjon av motoren, og svingningsdemperen løsnet og skadet veiva. Det ble da av en eller annen grunn frest et nytt kilspor i veiva som antagelig svekket metallet. Dette skal ifølge servicemanualen absolutt ikke gjøres. Etter ca 40 timer i mitt eie så knakk veiva.

Teerex

Teerex

Ja noe har iallefall skjedd, både hos forrige eier og hos meg.

Mutteren ble antagelig ikke trukket skikkelig til etter en reparasjon av motoren, og svingningsdemperen løsnet og skadet veiva. Det ble da av en eller annen grunn frest et nytt kilspor i veiva som antagelig svekket metallet. Dette skal ifølge servicemanualen absolutt ikke gjøres. Etter ca 40 timer i mitt eie så knakk veiva.

• Create New...