Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Lingefan skrev 1 time siden:

Ikke at jeg nødvendigvis er enig i at dette skal gjøres, men den enkleste måten å skattelegge forbruk direkte og rettferdig på er å avgiftsbelegge drivstoffet. Da betaler/skatter man mer jo mer man bruker. Og fristelsen til å bruke mindre drivstoff blir større og folks bruksmønster styres etter det. 

Det er jo akkurat det man gjør i dag gjennom moms, mineraloljeavgift osv. Det eneste man ikke betaler til sjøs er en veibruksavgift og sådan faller vel helt på sin urimelighet for drivstoff brukt til sjøs.

Uten avgifter ville drivstoffet ikke kostet mer enn 3 kroner literen.

Chiefengineer

Chiefengineer

Ikke at jeg nødvendigvis er enig i at dette skal gjøres, men den enkleste måten å skattelegge forbruk direkte og rettferdig på er å avgiftsbelegge drivstoffet. Da betaler/skatter man mer jo mer man bruker. Og fristelsen til å bruke mindre drivstoff blir større og folks bruksmønster styres etter det. 

Det er jo akkurat det man gjør i dag gjennom moms, mineraloljeavgift osv. Det eneste man ikke betaler til sjøs er en veibruksavgift og sådan faller vel helt på sin urimelighet for drivstoff brukt til sjøs.

Uten avgifter ville drivstoffet ikke koster mer enn 3 kroner literen.

Chiefengineer

Chiefengineer

Det er jo akkurat det man gjør i dag gjennom moms, mineraloljeavgift osv. Det eneste man ikke betaler til sjøs er en veibruksavgift og det faller vel helt på sin urimelighet.

Uten avgifter ville drivstoffet ikke koster mer enn 3 kroner literen.

• Create New...