Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

19 fot skrev 5 minutter siden:

Har du link til en slik splitter ny Tesla med 100 kWh batteri til under 500.000 kr?

Selv Tesla Model 3 koster vel som regel ca 600.000 kr og har vel et mindre batteri enn dette??

 

Joda, det er hele tiden nye generasjoner med batterier på vei som straks er billigere og bedre enn de gamle og sånn har det vært i mange år, men vi har jo likevel enda ikke fått batterier som gir et så godt forhold mellom kapasitet, vekt og pris at de utkonkurreer bensinmotoren hvis de konkurrerer på like forhold. At de kan utkonkurrere bensinmotoren hvis man lar bensinmotoren få ekstreme avgifter og ikke har noe slikt på batteriene er jo en annen sak.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg løper 1000 meter raskere enn han som har verdensrekorden på denne distansen, men selvfølgelig bare under forutsetning av at han må bære med seg 100 kg ekstra. Hadde vi konkurrert på like forhold så hadde verdensrekordholderen vunnet suverent over meg.

 

Batteriet må vel ikke nødvendigvis være akkurat 100 kWh for å kunne brukes i båt?

Model 3 med største batteri (614 km rekkevidde) og AWD koster kr 450.000.

Se gjerne Teslas hjemmeside/konfigurator hvis du er i tvil :smiley:

Som nevnt kan vi nok regne med at battericellene utgjør ca 1/3 av bilkostnaden, altså kr 150.000 (men det er uten moms da).

 

Som også nevnt kommer det ny batterigenerasjon fra bl.a. Tesla i 2022, med lavere produksjonskostnad enn batteriene som leveres idag.

 

Men uansett er ikke batteri i båt veien å gå før det skjer noe mere. Selv om drivstoffet da hadde vært gratis (ja de sa på nyhetene at strømmen var gratis i natt).

Teerex

Teerex

19 fot skrev 5 minutter siden:

Har du link til en slik splitter ny Tesla med 100 kWh batteri til under 500.000 kr?

Selv Tesla Model 3 koster vel som regel ca 600.000 kr og har vel et mindre batteri enn dette??

 

Joda, det er hele tiden nye generasjoner med batterier på vei som straks er billigere og bedre enn de gamle og sånn har det vært i mange år, men vi har jo likevel enda ikke fått batterier som gir et så godt forhold mellom kapasitet, vekt og pris at de utkonkurreer bensinmotoren hvis de konkurrerer på like forhold. At de kan utkonkurrere bensinmotoren hvis man lar bensinmotoren få ekstreme avgifter og ikke har noe slikt på batteriene er jo en annen sak.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg løper 1000 meter raskere enn han som har verdensrekorden på denne distansen, men selvfølgelig bare under forutsetning av at han må bære med seg 100 kg ekstra. Hadde vi konkurrert på like forhold så hadde verdensrekordholderen vunnet suverent over meg.

 

Batteriet må vel ikke nødvendigvis være akkurat 100 kWh for å kunne brukes i båt?

Model 3 med største batteri (614 km rekkevidde) og AWD koster kr 450.000.

Se gjerne Teslas hjemmeside/konfigurator hvis du er i tvil :smiley:

Som nevnt kan vi nok regne med at battericellene utgjør ca 1/3 av bilkostnaden, altså kr 150.000.

 

Som også nevnt kommer det ny batterigenerasjon fra bl.a. Tesla i 2022, med lavere produksjonskostnad enn batteriene som leveres idag.

 

Men uansett er ikke batteri i båt veien å gå før det skjer noe mere. Selv om drivstoffet da hadde vært gratis (ja de sa på nyhetene at strømmen var gratis i natt).

Teerex

Teerex

19 fot skrev 4 minutter siden:

Har du link til en slik splitter ny Tesla med 100 kWh batteri til under 500.000 kr?

Selv Tesla Model 3 koster vel som regel ca 600.000 kr og har vel et mindre batteri enn dette??

 

Joda, det er hele tiden nye generasjoner med batterier på vei som straks er billigere og bedre enn de gamle og sånn har det vært i mange år, men vi har jo likevel enda ikke fått batterier som gir et så godt forhold mellom kapasitet, vekt og pris at de utkonkurreer bensinmotoren hvis de konkurrerer på like forhold. At de kan utkonkurrere bensinmotoren hvis man lar bensinmotoren få ekstreme avgifter og ikke har noe slikt på batteriene er jo en annen sak.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg løper 1000 meter raskere enn han som har verdensrekorden på denne distansen, men selvfølgelig bare under forutsetning av at han må bære med seg 100 kg ekstra. Hadde vi konkurrert på like forhold så hadde verdensrekordholderen vunnet suverent over meg.

 

Batteriet må vel ikke nødvendigvis være akkurat 100 kWh for å kunne brukes i båt?

Model 3 med største batteri (614 km rekkevidde) og AWD koster kr 450.000.

Se gjerne Teslas hjemmeside/konfigurator hvis du er i tvil :smiley:

Som nevnt kan vi nok regne med at batteriet utgjør ca 1/3 av bilkostnaden, altså kr 150.000.

 

Som også nevnt kommer det ny batterigenerasjon fra bl.a. Tesla i 2022, med lavere produksjonskostnad enn batteriene som leveres idag.

 

Men uansett er ikke batteri i båt veien å gå før det skjer noe mere. Selv om drivstoffet da hadde vært gratis (ja de sa på nyhetene at strømmen var gratis i natt).

Teerex

Teerex

19 fot skrev 4 minutter siden:

Har du link til en slik splitter ny Tesla med 100 kWh batteri til under 500.000 kr?

Selv Tesla Model 3 koster vel som regel ca 600.000 kr og har vel et mindre batteri enn dette??

 

Joda, det er hele tiden nye generasjoner med batterier på vei som straks er billigere og bedre enn de gamle og sånn har det vært i mange år, men vi har jo likevel enda ikke fått batterier som gir et så godt forhold mellom kapasitet, vekt og pris at de utkonkurreer bensinmotoren hvis de konkurrerer på like forhold. At de kan utkonkurrere bensinmotoren hvis man lar bensinmotoren få ekstreme avgifter og ikke har noe slikt på batteriene er jo en annen sak.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg løper 1000 meter raskere enn han som har verdensrekorden på denne distansen, men selvfølgelig bare under forutsetning av at han må bære med seg 100 kg ekstra. Hadde vi konkurrert på like forhold så hadde verdensrekordholderen vunnet suverent over meg.

 

Batteriet må vel ikke nødvendigvis være akkurat 100 kWh for å kunne brukes i båt?

Model 3 med største batteri (614 km rekkevidde) og AWD koster kr 450.000.

Som nevnt kan vi nok regne med at batteriet utgjør ca 1/3 av bilkostnaden, altså kr 150.000.

 

Som også nevnt kommer det ny batterigenerasjon fra bl.a. Tesla i 2022, med lavere produksjonskostnad enn batteriene som leveres idag.

 

Men uansett er ikke batteri i båt veien å gå før det skjer noe mere. Selv om drivstoffet da hadde vært gratis (ja de sa på nyhetene at strømmen var gratis i natt).

Teerex

Teerex

19 fot skrev Just now:

Har du link til en slik splitter ny Tesla med 100 kWh batteri til under 500.000 kr?

Selv Tesla Model 3 koster vel som regel ca 600.000 kr og har vel et mindre batteri enn dette??

 

Joda, det er hele tiden nye generasjoner med batterier på vei som straks er billigere og bedre enn de gamle og sånn har det vært i mange år, men vi har jo likevel enda ikke fått batterier som gir et så godt forhold mellom kapasitet, vekt og pris at de utkonkurreer bensinmotoren hvis de konkurrerer på like forhold. At de kan utkonkurrere bensinmotoren hvis man lar bensinmotoren få ekstreme avgifter og ikke har noe slikt på batteriene er jo en annen sak.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg løper 1000 meter raskere enn han som har verdensrekorden på denne distansen, men selvfølgelig bare under forutsetning av at han må bære med seg 100 kg ekstra. Hadde vi konkurrert på like forhold så hadde verdensrekordholderen vunnet suverent over meg.

 

Batteriet må vel ikke nødvendigvis være akkurat 100 kWh for å kunne brukes i båt?

Model 3 med største batteri (614 km rekkevidde( og AWD koster kr 450.000.

Som nevnt kan vi nok regne med at batteriet utgjør ca 1/3 av bilkostnaden, altså kr 150.000.

 

Som også nevnt kommer det ny batterigenerasjon fra bl.a. Tesla i 2022, med lavere produksjonskostnad enn batteriene som leveres idag.

 

Men uansett er ikke batteri i båt veien å gå før det skjer noe mere. Selv om drivstoffet da hadde vært gratis (ja de sa på nyhetene at strømmen var gratis i natt).



×
×
  • Create New...