Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Nå er jeg en av dem som ikke setter likhetstegn mellom kommunal havn, privat markedsstyrt havn, foreningshavn etter selvkostprinsippet med innlagt dugnad. Brukte jeg 1000 kWh for 2 år siden kostet det SEK 3000. Privathavnen som ligger 50 meter fra meg har døgnpris for gjester på SEK 150/døgn som pakkepris for vann og strøm, i tllegg havneleie. Ett døgn med Hulda, SEK 800 ++. Skal du på dass, SEK 50/døgn. Skulle jeg ligge i en privathavn 100 meter fra meg, ville årlig kostnad starte på SEK 32000/år, pluss strøm, pluss+pluss. Havna er full. I den havnen ligger det mange båter fra Oslofjorden, for der er prisene høyere og servicegraden lavere. 

Da jeg var guttunge i Bunnefjorden, var det gratis. Bare å slenge ut en moring og fortøye til land, eller ligge på svai. Null dass, null dusj, null ferskvann, null strøm (for hvem trengte vel strøm?) Tidene endrer seg. Fort.

Hulda

Hulda

Nå er jeg en av dem som ikke setter likhetstegn mellom kommunal havn, privat markedsstyrt havn, foreningshavn etter selvkostprinsippet med innlagt dugnad. Brukte jeg 1000 kWh for 2 år siden kostet det SEK 3000. Privathavnen som ligger 50 meter fra meg har døgnpris for gjester på SEK 150/døgn som pakkepris for vann og strøm, i tllegg havneleie. Ett døgn med Hulda, SEK 800 ++. Skal du på dass, SEK 50/døgn. Skulle jeg ligge i en privathavn 100 meter fra meg, ville årlig kostnad starte på SEK 32000/år, pluss strøm, pluss+pluss. Havna er full. I den havnen ligger det mange båter fra Oslofjorden, for der er prisene høyere og servicegraden lavere. 

Da jeg var guttunge i Bunnefjorden, var det gratis. Bare å slenge ut en moring og fortøye til land, eller ligge på svai. Null dass, null dusj, null ferskvann, null strøm (for hvem trengte vel strøm?) Tidene endrer segn Fort.

Hulda

Hulda

Hulda

Hulda

Nå er jeg en av dem som ikke setter likhetstegn mellom kommunal havn, privat markedsstyrt havn, foreningshavn etter selvkostprinsippet med innlagt dugnad. Brukte jeg 1000 kWh for 2 år siden kostet det SEK 3000. Privathavnen som ligger 50 meter fra meg har døgnpris for gjester på SEK 150/døgn som pakkepris for vann og strøm. Skal du på dass, SEK 50/døgn. Skulle jeg ligge i en privathavn 100 meter fra meg, ville årlig kostnad starte på SEK 32000/år, pluss strøm, pluss+pluss. Havna er full. I den havnen ligger det mange båter fra Oslofjorden, for der er prisene høyere og servicegraden lavere. 

Hulda

Hulda

Nå er jeg en av dem som setter likhetstegn mellom kommunal havn, privat markedsstyrt havn, foreningshavn etter selvkostprinsippet med innlagt dugnad. Brukte jeg 1000 kWh for 2 år siden kostet det SEK 3000. Privathavnen som ligger 50 meter fra meg har døgnpris for gjester på SEK 150/døgn som pakkepris for vann og strøm. Skal du på dass, SEK 50/døgn. Skulle jeg ligge i en privathavn 100 meter fra meg, ville årlig kostnad starte på SEK 32000/år, pluss strøm, pluss+pluss. Havna er full. I den havnen ligger det mange båter fra Oslofjorden, for der er prisene høyere og servicegraden lavere. 

• Create New...