Jump to content

Edit History

Havarita

Havarita

Skal vi følge moderators oppfordring om å relatere diskusjonen til fremtidens båtliv.

 

Jeg tror vi skal få lov å betale mer for fremtidens båtliv. Vi ligger laglig til for hogg både ift misunnelse og det såkalte grønne skifte som medfører høyere pris på alt båten er laget av og alt den skal drives med (strøm,bensin og diesel).

Kjøpekraften er dog god blant Nordmenn (og kvinner). Og behovet for stigende kvalitetsmessig fritid forsvinner ikke.

Jeg tror den enkelte båtbruker vil tilpasse seg nye avgifter smått om senn, betale og se like glad ut.

En dobling av pumpeprisen over noen år tror jeg faktisk ikke vil påvirke bruksmønster eller kjøpeadferd vesentlig, fordi andre alternativer også blir dyrere.

Dobling av pumpeprisen over natta, vil være politisk selvmord fordi det vil ramme all nytte-transport også. Og dermed gjøre alle transporterte varer dyrere.

De fleste har nok kanskje også fått med seg at 5års trenden for klodens temperatur (ref UAH) nå peker nedover, så alarmismen bør kunne tones ned.

 

Med 30kr/kwh for strøm, som man opplever i høst i UK som følge av deres satsing på vindmøller, blir ikke batteridrift heller spesielt attraktivt.

Storstilt utbygging av ladeinfrastruktur for båter savner ethvert rasjonelt grunnlag, men er nok likevel mulig å selge politisk til den klimaalarmistiske menigheten. (Som sannsynligvis ikke har båt selv)

Havarita

Havarita

Skal vi følge moderators oppfordring om å relatere diskusjonen til fremtidens båtliv.

 

Jeg tror vi skal få lov å betale mer for fremtidens båtliv. Vi ligger laglig til for hogg både ift misunnelse og det såkalte grønne skifte som medfører høyere pris på alt båten er laget av og alt den skal drives med (strøm,bensin og diesel).

Kjøpekraften er dog god blant Nordmenn (og kvinner). Og behovet for stigende kvalitetsmessig fritid forsvinner ikke.

Jeg tror den enkelte båtbruker vil tilpasse seg nye avgifter smått om senn, betale og se like glad ut.

En dobling av pumpeprisen over noen år tror jeg faktisk ikke vil påvirke bruksmønster eller kjøpeadferd vesentlig, fordi andre alternativer også blir dyrere.

Dobling av pumpeprisen over natta, vil være politisk selvmord fordi det vil ramme all nytte-transport også. Og dermed gjøre alle transporterte varer dyrere.

 

Med 30kr/kwh for strøm, som man opplever i høst i UK som følge av deres satsing på vindmøller, blir ikke batteridrift heller spesielt attraktivt.

Storstilt utbygging av ladeinfrastruktur for båter savner ethvert rasjonelt grunnlag, men er nok likevel mulig å selge politisk til den klimaalarmistiske menigheten. (Som sannsynligvis ikke har båt selv)

Havarita

Havarita

Skal vi følge moderators oppfordring om å relatere diskusjonen til fremtidens båtliv.

 

Jeg tror vi skal få lov å betale mer for fremtidens båtliv. Vi ligger laglig til for hogg både ift misunnelse og det såkalte grønne skifte som medfører høyere pris på alt båten er laget av og alt den skal drives med (strøm,bensin og diesel).

Kjøpekraften er dog god blant Nordmenn (og kvinner). Og behovet for stigende kvalitetsmessig fritid forsvinner ikke.

Jeg tror den enkelte båtbruker vil tilpasse seg nye avgifter smått om senn, betale og se like glad ut.

En dobling av pumpeprisen over noen år tror jeg faktisk ikke vil påvirke bruksmønster eller kjøpeadferd vesentlig, fordi andre alternativer også blir dyrere.

Dobling av pumpeprisen over natta, vil være politisk selvmord.

 

Med 30kr/kwh for strøm, som man opplever i høst i UK som følge av deres satsing på vindmøller, blir ikke batteridrift heller spesielt attraktivt.

Storstilt utbygging av ladeinfrastruktur for båter savner ethvert rasjonelt grunnlag, men er nok likevel mulig å selge politisk til den klimaalarmistiske menigheten. (Som sannsynligvis ikke har båt selv)



×
×
  • Create New...