Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Jeg vil ikke ha biodiesel på motoren min. En ting er at jeg tror motoren ikke liker det, men også fordi jeg mener det er uforsvarlig og uetisk å lage motorbrensel av landbruksprodukter. Det sies at i USA bruker de mer diesel på å dyrke mais enn de får igjen i form av biodiesel fra den samme maisen . . Og dersom det er snakk om treverk og avfall gir det absolutt mest utbytte å brenne det direkte uten å omdanne det til dieselbrennstoff først.

Men man vet jo ikke hva man kan bli tvunget til å godta i fremtiden. Det som synes mest sannsynlig på kort sikt er et kjempebyks i diesel- og bensinpris.

Ellers tror jeg at jeg som gjennomsnittlig pensjonist stiller på linje med mange andre som ballanserer på grensen av hva de kan tllate seg å bruke på båt og bil. For meg går det akkurat rundt når jeg gjør alt arbeid selv av vedlikehold og mekking, kjører på sparebluss, holder meg unna dyre marinaer og kokklerer selv ombord. Jeg tåler ikke mye mer av avgifter nå før jeg må si farvel til båtlivet, for bil MÅ jeg ha.

Avgifter er den nye skatten, og som treffer de fattigst hardest. Glemt er det gamle slagordet om at du skal skatte etter evne . . For det er den vanlige manns tur nå . .

NilsPils

NilsPils

Jeg vil ikke ha biodiesel på motoren min. En ting er at jeg tror motoren ikke liker det, men også fordi jeg mener det er uforsvarlig og uetisk å lage motorbrensel av landbruksprodukter. Det sies at i USA bruker de mer diesel på å dyrke mais enn de får igjen i form av biodiesel fra den samme maisen . . Og dersom det er snakk om treverk og avfall gir det absolutt mest utbytte å brenne det direkte uten å omdanne det til dieselbrennstoff først.

Men man vet jo ikke hva man kan bli tvunget til å godta i fremtiden. Det som synes mest sannsynlig på kort sikt er et kjempebyks i diesel- og bensinpris.

Ellers tror jeg at jeg som gjennomsnittlig pensjonist stiller på linje med mange andre som ballanserer på grensen av hva de kan tllate seg å bruke på båt og bil. For meg går det akkurat rundt når jeg gjør alt arbeid selv av vedlikehold og mekking, kjører på sparebluss og holder med unna dyre marinaer og kokklerer selv ombord. Jeg tåler ikke mye mer av avgifter nå før jeg må si farvel til båtlivet, for bil MÅ jeg ha.

Avgifter er den nye skatten, og som treffer de fattigst hardest. Glemt er det gamle slagordet om at du skal skatte etter evne . . For det er den vanlige manns tur nå . .

• Create New...