Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

nomen skrev 46 minutter siden:

Spurte om å konvertere min Skarpnes 30 til eldrift, og ca 2-3 kjøretimer i 6 knop.

Svar

Pris: 90 kw motor med batteripakke og øvrige komponenter ca 500 000,-

 

Dette illustrerer situasjonen veldig godt. Problemet ligger i akkumulatoren (batteri, diesel etc.). Selve elmotoren er ekstremt god, men problemet er juicen som skal inn i den. Man trenger enormt store batteripakker for å erstatte noen liter med diesel. Og det lønner seg ikke hverken ressursmessig eller økonomisk for en båt som brukes noen uker i året.

S/Y Emma

S/Y Emma

nomen skrev 45 minutter siden:

Spurte om å konvertere min Skarpnes 30 til eldrift, og ca 2-3 kjøretimer i 6 knop.

Svar

Pris: 90 kw motor med batteripakke og øvrige komponenter ca 500 000,-

 

Dette illustrerer problemet veldig godt. Problemet ligger i akkumulatoren (batteri, diesel etc.). Selve elmotoren er ekstremt god, men problemet er juicen som skal inn i den. Man trenger enormt store batteripakker for å erstatte noen liter med diesel. Og det lønner seg ikke hverken ressursmessig eller økonomisk for en båt som brukes noen uker i året.

S/Y Emma

S/Y Emma

nomen skrev 45 minutter siden:

Spurte om å konvertere min Skarpnes 30 til eldrift, og ca 2-3 kjøretimer i 6 knop.

Svar

Pris: 90 kw motor med batteripakke og øvrige komponenter ca 500 000,-

 

Dette illustrerer problemet veldig godt. Problemet ligger i akkumulatoren (batteri, diesel etc.). Selve elmotoren er ekstremt god, men problemet er juicen som skal inn i den. Man trenger enormt store batteripakker for å erstatte noen liter med diesel. Og det lønner seg rett og slett ikke for en båt som brukes noen uker i året.

S/Y Emma

S/Y Emma

nomen skrev 43 minutter siden:

Spurte om å konvertere min Skarpnes 30 til eldrift, og ca 2-3 kjøretimer i 6 knop.

Svar

Pris: 90 kw motor med batteripakke og øvrige komponenter ca 500 000,-

 

Dette illustrerer problemet veldig godt. Problemet ligger i akkumulatoren (batteri, disel etc.). Selve elmotoren er ekstremt god, men problemet er juicen som skal inn i den. Man trenger enormt store batteripakker for å erstatte noen liter med diesel. Og det lønner seg rett og slett ikke for en båt som brukes noen uker i året.



×
×
  • Create New...