Jump to content

Edit History

Korsfjord

Korsfjord

Oppe i mitt enkle hode er det slik at uansett hva man måtte mene og tro om menneskeskapt global oppvarming, så er det bra å redusere forbruket.

1) Hvis flertallet av forskere har rett, må man redusere bruken av fossile brennstoff for å dempe oppvarmingen.

2) Hvis det er uproblematisk å brenne av fossilt drivstoff, bør man også redusere for å la flest mulig av fremtidige generasjoner få gjøre seg nytte av denne begrensede ressursen. Noe annet ville vel være egoistisk, eller...?

Og for å holde dette knyttet til båt, så tror jeg at lite energikrevende båttyper vil styrke sin posisjon i markedet. Folk hadde vel dessuten ganske gode liv for 30 år siden og mer, til tross for vesentlig lavere energiforbruk? 

Korsfjord

Korsfjord

Oppe i mitt enkle hode er det slik at uansett hva man måtte mene og tro om menneskeskapt global oppvarming, så er det bra å redusere forbruket.

1) Hvis flertallet av forskere har rett, må man redusere bruken av fossile brennstoff for å dempe oppvarmingen.

1) Hvis det er uproblematisk å brenne av fossilt drivstoff, bør man også redusere for å la flest mulig av fremtidige generasjoner få gjøre seg nytte av denne begrensede ressursen. Noe annet ville vel være egoistisk, eller...?

Og for å holde dette knyttet til båt, så tror jeg at lite energikrevende båttyper vil styrke sin posisjon i markedet. Folk hadde vel dessuten ganske gode liv for 30 år siden og mer, til tross for vesentlig lavere energiforbruk? 

Korsfjord

Korsfjord

1) Hvis det er uproblematisk å brenne av fossilt drivstoff, bør man også redusere for å la flest mulig av fremtidige generasjoner få gjøre seg nytte av det. Noe annet ville vel være egoistisk, eller...?

Korsfjord

Korsfjord

1) Hvis flertallet av forskere har rett, må man redusere for å dempe oppvarmingen.

1) Hvis det er uproblematisk å brenne av fossilt drivstoff, bør man også redusere for å la flest mulig av fremtidige generasjoner få gjøre seg nytte av det. Noe annet ville vel være egoistisk, eller...?

• Create New...