geggen20 Startet 30.September.2021 Del på Facebook Startet 30.September.2021 Hei er det noen som vet hvor eg kan få kjøpt ei blindplate/flytte oljefilter til skott kit. Motoren er en 2728t filteret har nr LF3343. Er litt trangt i motor rommet Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Dieselfiler ja, oljefilter nei. Da må du til med slanger og med det mulighet for lekkasje og brudd. Må vel være bedre å montere en plast inspeksjonsluke som du lydisolerer. Slike luker finnes i alle størrelser, runde og firkantede. Sitér dette innlegget Link to post
geggen20 Svart 30.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2021 Var noe sånt her eg tenkte , ser det heter oil filter relocation kit når eg søker på google Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Men du ser jo filteret jo, prøv Westbas med 4lh dte. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Martine29 skrev 1 time siden: Men du ser jo filteret jo, prøv Westbas med 4lh dte. Når motoren står på gårdsplassen ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Martine29 Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Å sånn ja, de fleste fritidsbåt motorer kunne godt stå på gårdsplassen. Lurer egentlig på hvor mange fritidsbåt motorer som kjøres mer enn 100 timer årlig... Ikke mange Sitér dette innlegget Link to post
Sandebukta Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Lancing marine i England maskinerier et uttak fra motoren som passer for rundt 2000 Kr. Evt et maskinverksted i Norge hvis du tar med pakning og original filterholder samt bolter. Så kan du ordne slanger i riktig lengde lokalt. Om filterholder kan bygges om og fjernmonteres eller du må bruke et kit vet jeg ikke. På min Ford ble filterholder gjenbrukt ved å gjenge et flattjern bare, men mulig det går å få tak i en slags sandwichplate også så det blir enda tightere. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
javi30 Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Jeg har gjort akkurat det du ønsker . Tok med et olje filter ( som passet på motoren ) til et lokalt maskin verksteder . og forklarte jeg ønsket et blind lokk til filter holder. satte på hydraulikk slanger på de to blind pluggene du ser på bilde. Kjøpte nytt filter holder og filter hos den lokale oljefilter forhandler . Er en drøm å skifte filter nå. Sitér dette innlegget Link to post
Pedaltom Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 Jeg har akkurat gjort dette på min VP D1-30 F i en Nidelv 24. Nå har jeg oljefilteret plassert over giret og vendt nedover så det blir mindre søl. Kjøpte dette via Ali-Express til noen få hundrelapper. Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 30.September.2021 Del på Facebook Svart 30.September.2021 (redigert) Martine29 skrev for 10 timer siden: Å sånn ja, de fleste fritidsbåt motorer kunne godt stå på gårdsplassen. Lurer egentlig på hvor mange fritidsbåt motorer som kjøres mer enn 100 timer årlig... Ikke mange Min motor er en av de som ikke går mer enn 40-50 timer årlig. Resten av tiden går jeg for seil. Til tross for lavt timetall er det kjekt med motor i båten i stedet for på gårdsplassen .... Redigert 30.September.2021 av alf-inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.