Skilsø 975 Artic Startet 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2021 (redigert) GM Peninsular 6,5l -270Hk - 1998. Ved hurtig reduksjon i pådraget stopper motor. Oppdaget første gangen da jeg møtte noen kajakkpadlerer som jeg oberverte noe sent, skulle slakke hurtig ned, og motor stoppet....startet igjen uten problemer. Siden har det skjedd ett par ganger når jeg skal legge til, selvsagt ved mye vind, der en må ha litt pådrag. Det samme skjer om jeg ligger fortøyd, øker turtallet (i fri) og drar spaken hurtig tilbake til tomgang.....da stopper den hver gang. Men i alle tilfellene starter den lett igjen. Noen som har noe ide? Kan det være filterene som er i ferd med å gå tette? Kan det være at dieselpumpen trenger en overhaling/justering? Eller andre forslag ? Redigert 3.Oktober.2021 av Skilsø 975 Artic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 (redigert) Om motoren ikke får diesel, vil den naturlig nok stoppe. Feil justert pumpe gir også eksakt den effekten. Hvis pumpen ikke har vært mekket på, sjekk først om tomgangsturtallet er minst 750 rpm. Og hvis du kjører den originale mekaniske fødepumpen, kan det være at den ikke gir nok. Men dette er lite trolig. I og med at motoren, først startet, skal kunne kjøre uten fødepumpe. Luft i systemet er også en mulighet, ikke den mest sannsynlige. Redigert 3.Oktober.2021 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.