T_B Startet 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2021 Leker med tanken om å ta min flotte Silver Fox og BF50D i saltvannet i ny og ne (bare brukt i ferskvann og skroget er anodeløst). Vil gjerne sette på et fullt sett med aluminiums-anoder. Men det er ikke bare-bare å finne... Skroget trenger noe med ~130mm øye-til øye-avstand på festet, og motoren er en Honda BF50D som trenger en sånn hovedanode nederst på festet og to små kvadratiske anoder på stammen. Finner noen til motoren, men der er bildene helt off (til større Hondaer), og finner ikke noen god match til skroget. Noen som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Pitbullo Svart 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 Jeg tipper leverandøren har en god løsning på problemstillingen. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 Enig med Pitbullo her, at båtforhandler har sikkert en løsning når det gjelder nevnte båt. Ellers kommer vel alle "nye" Honda i dag med aluminiumsanoder som standard på sine motorer. Sitér dette innlegget Link to post
T_B Svart 3.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 Aner ikke hvem som er forhandler men det finner jeg nok ut, båten er kjøpt brukt. Tenkte dette var et sted å spørre for sånt i stedet. Hondaen er en 2015. Hvordan vet jeg om det er aluminiumsanoder på den? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 Vei dem. Eller spør selger. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 3.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2021 Hulda skrev 2 minutter siden: Vei dem. Eller spør selger. Riktig. Aluminium anoden er atskillig lettere i vekt kontra sinkanoden. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 4.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2021 Denne passer skroget: https://www.telmo.no/200-gr-skrog-anode-yamarin-buster-alu- Den har CC fra 100-135mm. Tror også du finner motoranodene dine her: https://www.telmo.no/honda-anoder?parent=10000 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.