Jump to content

Anbefalt Max speed D6 370

Rookie_332

Recommended Posts

Eika skrev 15 minutter siden:

Men da med ett svakere dpr drev. Det sto 3srk dpr på båten når vi henta den i Oslo men det midterste drevet takka for seg når vi kom ut i 4-5m dønninger på utsia rakke og fikk litt luft under båten og sidedrevene slura. 

Dph drevene er sterkere enn dpr, derfor han vil ha dph. 

Hva er et DPR drev og hvilke motorer ble det levert til? Er vel ikke noe som har vært levert til D-serien?

Jeg må innrømme at jeg ikke husker hvilket drev det var på disse. Har et godt minne da eieren av den ene 30SC vi hadde i opplag plutselig ringte å ville ha båten på Aker brygge i løpet av 4 timer da han hadde gjester og det var en nydelig fredag kveld i mai. Jeg prøvde å forklare at båten ikke var sjøsatt og att vi ville bruke ca 1,5 time til Oslo. Svaret ble at hvis vi klarte klargjøringen var det bare å holde bånn gass inn og at bonusen ville være verdt jobben. Følte meg tuff da jeg sto i "lånte fjær" og hoppet i bølgene til en av color line båtene. Tror det er eneste gang jeg har holdt hendelen horisontal i nesten en time. I ettertid skjønner jeg at det var dumt men jeg var ung (yngre) og muligheten for å kjøre kul båt kombinert med ekstra penger gjorde valget enkelt den gangen. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...