Torsen67 Startet 5.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2021 (redigert) Skal bytte en gammel gjennomføring i messing der kuleventilen har satt seg. Finnes det flere alternativer til samme hull? Vil helst ikke utvide hullet pga plass, så lurer på om det bare er å gå for samme type eller om det finnes bedre alternativer. Gjennomføring for septik. (brukes så og si bare for bimmelibim, så orker ingen diskusjon utover det) Redigert 5.Oktober.2021 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2021 Litt usikker på hva du mener, men Trudesign er et alternativ mange har gått over til. Det bygger dog litt mer på innsiden, så om det er knapt med plass må du ta mål før du setter i gang. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
index Svart 5.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2021 Trudesign krever at hullet utvides, da de er tykkere i godset. Jeg ville heller ha gått for bronse, evt avsinkingsfri messing. Syrefast kan være litt skummelt korrosjonmessig, så det ville jeg ha unngått. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 5.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2021 S/Y Emma skrev for 2 timer siden: Litt usikker på hva du mener, men Trudesign er et alternativ mange har gått over til. Det bygger dog litt mer på innsiden, så om det er knapt med plass må du ta mål før du setter i gang. Denne krever større hull og større innvendig plass. Derfor velger jeg denne bort. Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 5.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2021 (redigert) Ville ha brukt gjennomføringer av forsterket kompositt? Ingen tæringsproblematikk og sterkt som bare det. Hvis det er nødvendig med en liten utvidelse av diameter på hullet fikses dette lett med en Dremel/slipemaskin. Redigert 5.Oktober.2021 av bjorn.bjerke@online.no (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.