Tom Rør
Turen fra Hvide Sande til Fanø ble mye roligere enn forventet, og vi hadde til og med strømmen på vår side hele veien.
Innseilingen til Esbjerg er ikke så bred, og når båten som går mellom Esbjerg og England kommer i
godt sig bakfra, er der bare å komme seg unna. Vi lette etter en plass å vente på til tidevannet ble høyt nok, men industihavnene var ikke noe for oss. Høye som juling, og særdeles upraktisk å skulle klatre opp med hunden.
Vi gikk derfor inn i Esbjerg Lystbådehavn
http://www.vg-e.dk/Resources/render.aspx?id=1499
Der fikk vi god hjelp til å fortøye, men havnemesteren sa at vi bare kunne gå
til Fanø på den Vannstanden som var på det tidspunktet.
Han instruerte oss om hvordan vi burde gå inn i forhold til fergene som går der, da det er en rimelig trang lei.
Vi lå og ventet på at ferga som lå der skulle gå, og tok fatt på innseilinga(den er kort)
Den andre ferga skulle jo selvfølgelig gå den også, så jeg måtte krype så langt jeg turte ut på min babord side. Forbi fergeleiet og inn mot Fanø båtforening, er det komisk lite å få
på slik jeg bedømmer det. De røde kostene på vei inn står tørt på lavvann, så det er en dårlig ide å legge seg tett på dem. Overettmerket på vei inn er et godt hjelpemiddel i mangel av staker videre inn i havna. Det er mulig jeg er litt frøkenaktig når det kommer til denslags C-momenter, men jeg prøver å være på den sikre siden.
Vi kom oss trygt inn, og fikk en framifrå longsideplass.
Det koster 150; dk ink.strøm, og det er ikke ille.
Fanø er en absolutt nydelig plass, med gamle fine hus som er velstelte og fine. I dag syklet vi til Fanø Strand i motvind, da det har blåst noe vederstyggelig i hele dag. På stranden kjører folk bil, og det er skiltet 20 km/t før man kjører utpå.
Nå blir det en haug med bilder, men dere får bare bære over med meg.
https://www.google.no/search?q=Fanø&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari
?
Det ble ikke så ille som forventet
Mye maritim aktivitet i Esbjerg
Innseilingen til båtforeningen i Esbjerg
De har nok ikke sett norske fjell ?
Et storslått hus med utsikt til Fanø Strand
Her ligger delen og slapper av. Se rød kost står tørt
Dette er samme sted som selen ligger, men litt annen vinkel.
Vi er åpenbart i Vadehavet