Tom Rør
Turen fra Cuxhaven gikk til den innerste havna i Rendsburg. Vi var også innom Rendsburg forrige gang vi var her nede, men lå da i en båtforening på den andre siden av bukta.
Turen opp til Brunsbüttel ble en slow motion affære, da vi gikk i kraftig motstrøm. Grunnen til at jeg ikke ventet til tidevannet skulle snu, var at jeg ikke liker å komme sent til gjestehavner.
Griseflaks hadde vi da vi kom til slusen, da vi i praksis skled rett inn. Null ventetid?
Det var mye trafikk på kanalen nå, i forhold til sist, og det gjør turen mindre langtekkelig. Samt at det er greit å dele turen i to ved å ta et stopp i Rendsburg.
Jeg hadde er håp om å se en superyacht hos Nobiskrug i Rendsburg, da jeg hadde lest at det skulle leveres en stor en for å utføre restarbeide før levering.
Den sto nok inne i en hall, men det sto en annen storing der.
Katara fra Doha lå i dokken.
Jeg knipset selvsagt bilder, og en figur stod å veivet med armene, da han kanskje ikke likte det. Jeg vinket pent tilbake og tenkte at denne båten står i guds frie natur, og hvis emiren i Qatar ikke liker det, får han sende en klage i fire eksemplarer til Norges fotballforbund ?
https://www.superyachtfan.com/yacht/katara/
Denne båten er laget hos Lürssen, og de har en avdeling i Rendsburg også. Der lå det ikke noen ferdige båter, men jeg fikk knipset litt av et påbegynt nybygg.
Til info: Den er ikke min?
Jeg slenger inn noen bilder, og det blir en Kielkanalen spesial, med sikkert altfor mange skipsbilder?
De siste bildene er fra Rendsburg
Den første møtte vi på
Elben, og denne skal man ikke skinne seg på. 400 meter lang og 59 bred i over 16 knop medstrøms ?