Tom Rør
Vi ligger nå i Sønderborg, etter noen late dager på Ostsee Resort Damp.
Der har vi vært før, og siden det skulle bli så varmt følte vi at en fin havn med strand rett ved ikke ble feil.
På denne plassen trenger man ikke bevege seg over store avstander, da alt er innenfor en radius på noen hundre meter. Strandbar med rooftop lounge, restauranter, enklere bodvarianter med mat, supermarked og baker er på anlegget. Den store opplevelsen rent opplevelsesmessig er det jo ikke, men det visste vi før vi kom. Dette var rett og slett en plass å slappe av. Vi tok også våre første bad siden vi dro fra oslo den 18/06.
Etter Damp hadde vi tenkt å gå til Langballigau, som er en liten havn på vei mot Flensburg. Dette skulle bli siste stopp i Tyskland for denne gang.
Der var det ikke plass, så jeg talte for og i mot å dra til Flensburg for å handle i "godtebutikken".
Jeg gadd rett og slett ikke, da det er begrenset hvor mange femogsekstikroners ølbrett man kan ta med hjem til kongeriket. Dette, og at jeg ikke har hørt noen som har sagt at Flensburg er verdt et besøk utover billig øl etc.
Sønderborg har vi også besøkt før, så det ble en kjapp tur opp i byen for en middag, samt besøk på Føtex, så mor fikk kjøpt Pepsi Max. Det er nemlig ikke lett å oppdrive Pepsi Max i Tyskland, så mor har nå sverget på at Cola Zero er det lenge til hun skal drikke igjen?
Sjarken til Margrethe ligger også her, men jeg glemte å sjekke om det hang lapp for betalt havneleie på den.
Ellers er det bra med båter her. Vi fikke ikke plass i den store havna ved campingen, så vi måtte legge oss utapå en Princess V48 ved spahotellet.
Noen trodde det var sjøløven Freya, men det var bare en smålubben rørlegger
Ikke noe å klage på denne utsikten
En velholdt og oppgradert eldre Princess
Princess
Herregårdsbøf ble dagens middag
En vakker dame fra Montego Bay Jamaica