Tom Rør
Vi gikk fra Sønderborg kl.08.00 i dag, og det blåste godt. Da vi kom it fra Als Sund, ble det mye sjøsprøyt og rulling.
Jeg hadde bestemt meg for å besøke Aarø, for der trodde jeg at vi ikke hadde vært før. Det var feil?
Det så jeg da jeg kom inn i havna.
Jeg hadde uansett tenkt til å bli der, da det er en trivelig plass, men vinden sto rett inn i havna, og den ene plassen vi kunne bruke var noe knotete å komme til. Jeg valgte å dra videre til Bågø, for der har vi ihvertfall ikke vært. Den havna var ikke mindre trang, og den var full i tillegg.
Hva gjør man da? Med en liten puddel som begynte å bli gul i øynene, og en skipper som var drittlei sjøsprøyt og rulling. Jo, der borte er det noe. Assens lå er snaut steinkast unna, så jeg skummet kjapt over havneguiden, og tenkte at vi helt sikkert har besøkt steder som er vesentlig værre en dette. I havneguiden var det bilde av en stor marina med stolper, og det er sjeldent noe kult i sterk vind. Til minstepensjon forlystelse var det ledig en longsideplass i den kommunale havna. Takk Assens kommune ?
Assens er en liten småkoselig by med det man skulle behøve av butikker og spisesteder. Absolutt ikke en bomtur, og i godt vær tipper jeg det er liv og røre i hovedgaten.
Vi tok lunsjen på havnegrillen, og der fikk jeg en ny erfaring i form av et meget godt øl. Vestfyen Classic var en øl etter min smak.
Middagen ble rett og slett thai takeaway.
Det er praktisk å ligge i en by :-)
Denne prinsessen skulle rekke noe ?