Tom Rør
Vi ligger nå i Juelsminde, og turen fra Assens var preget av vind, motstrøm og yr/regn. Rundt Middelfart gikk det trådt pga strømmen i Lillebælt. På turen så jeg både småhval og sel, så det må være et næringsrikt farvann for disse dyrene. Det å ankomme en populær gjestehavn på en lørdag er en risikosport, da det stort sett er pakket da. Det var rimelig fullt i gamlehavna, men vi gikk innerst i båtforeningen, og fant en plass med grønt merke. Da været var vått og trist, ble det ikke noe sightseeing å snakke om her, men bare en kjapp tur med ulven.
Vi har jo vært her noen ganger før, og jeg vet at restauranten på havna serverer en av mine favorittretter, så der fikk jeg lagt inn er besøk. Det var fremdeles like godt.
Det som da ikke er så bra, er at etter en slik middag kunne jeg ikke gå rundt hjørnet å fortære en av mine andre laster, som er pølse. Det er en framifrå pølsebod, som jeg har hatt æren av å besøke tidligere. Dermed ble ikke kvalitetssikringen av denne utført i år.
Planen i morgen er å gå til Endelave, og det er rundt 10 nm, så da trenger ikke vekkeklokka å trekkes opp?
Siden det er søndag, satser jeg på at det er plass der, ellers fortsetter vi bare til Ebeltoft.
Mange sånne flotte skuter her nede
Ikke Hermann Marwede akkurat :-)
Neste år skal den ihvertfall opp ?
Hoffleverandør av stegt flæsk med persillesovs