TrikkerN Lønning Startet 6.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2021 Hei, Vi har nylig byttet ut en eldre Perkins med en nyere D1-30. I den forbindelse synes jeg at der er mye vibrasjon på tomgang. Noen vi har snakket med sier at det må man forvente med disse. Mulig jeg må til å måle på akslingen og forsøke å rette den en gang til. Jeg skal få opp en video etterhvert ? Sitér dette innlegget Link to post
LI4560 Svart 6.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2021 Det er en del vibrasjon på denne motoren. Skal se på video når den kommer. Har denne motoren selv. Sitér dette innlegget Link to post
CR 33 Svart 6.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2021 Har denne motoren selv i seilbåt og kan ikke si at det er noen vibrasjoner, er det rett tomgangsturtall? Om det er da det vibrerer Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2021 (redigert) LI4560 skrev On 6.10.2021 at 19.05: Det er en del vibrasjon på denne motoren. Skal se på video når den kommer. Har denne motoren selv. Vis hele sitatet Filmene er lastet opp på Google disk, men blir "behandlet"(komprimert) av Google i skrivende stund ? CR 33 skrev On 6.10.2021 at 19.40: Har denne motoren selv i seilbåt og kan ikke si at det er noen vibrasjoner, er det rett tomgangsturtall? Om det er da det vibrerer Vis hele sitatet Det er verst på tomgang. Mener den ligger på 700 eller 800 rpm på tomgang. Vibrasjonen blir vesentlig mindre på 1000 rpm. Redigert 6.Oktober.2021 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 6.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2021 Drev eller aksling? Vibrasjon på tomgang uten girbelastning eller med gir innkoblet? Disse motorene kan rakle litt ekstra hvis demperplata er slitt. Hvis det ikke er en ny motor, kan dette være et sted å begynne. Jeg måtte bytte demperplate i fjor på min D2-40, etter kun 700 timer. Den var helt utslitt. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2021 (redigert) TideRace skrev On 6.10.2021 at 19.55: Drev eller aksling? Vibrasjon på tomgang uten girbelastning eller med gir innkoblet? Disse motorene kan rakle litt ekstra hvis demperplata er slitt. Hvis det ikke er en ny motor, kan dette være et sted å begynne. Jeg måtte bytte demperplate i fjor på min D2-40, etter kun 700 timer. Den var helt utslitt. Vis hele sitatet Aksling. Men den har vært montert med seildrev tidligere. Der ble google ferdig : https://drive.google.com/file/d/1T-M58CAqauBjt7bzgbnGM-XEvJ0uBFxq/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1o7h0S6moHchB--c0aOkQuyJdD7AXQOng/view?usp=drivesdk Redigert 6.Oktober.2021 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 7.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2021 Kan være motorlabber som har feil hardhet så motor havner i resonans på tomgang. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
TrikkerN Lønning Svart 7.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2021 Jens_P skrev On 7.10.2021 at 9.26: Kan være motorlabber som har feil hardhet så motor havner i resonans på tomgang. Vis hele sitatet Originale labber fra Volvo.(Dyre så de bør gjør jobben) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Jeg var nedom og justerte i går. Rakk ikke å starte opp,skal ned seinere. ? Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Det er helt ulikt min 2019 D1-30. Skal ta en video i morra kveld. Får resonans på ca 800rpm, men da i ett lokk i innredningen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.