Optimist1 Startet 6.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2021 Satte på landstrøm i dag for få strøm til luftavfukter (220V). Siden batteriene nesten var toppladet og det er en stund til jeg skal ned i båten neste gang tenkte jeg å ta ut sikringene til laderen (flatstift). Laderen hadde da stått på ca 15 min. Sikringene var glodvarme og plasten var deformert, men sikringene var ikke gått. Ladespenningen var på 14,1 V. Har brukt denne laderen hyppig i to sesonger nå uten noen problemer. Har ikke rørt det elektriske systemet som skal kunne påvirke ladingen. Eneste jeg gjorde som kanskje ikke var helt normalt var å koble inn landstrøm mens motor gikk, men det skal jo ikke ha noe å si..?(!) Har foreløpig ikke fått gjort noen tester eller målinger. Hva tror forumet? Dårlig kontakt i sikringene? Den ene var riktignok litt varmere og mer deformert enn den andre, men pussig at begge to blir varme samtidig, litt for tilfeldig at den dårlige kontakten skulle komme samtidig på begge ladeuttakene? Noen som har forslag til feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2021 Optimist1 skrev for 1 time siden: Hva tror forumet? Dårlig kontakt i sikringene? Ja. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Optimist1 Svart 22.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2021 Lars H. skrev On 6.10.2021 at 22.52: Ja. Stemte bra, byttet sikringsholderen, alt ok👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.