OCJ Startet 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2021 Kan man blande sommerdiesel og vinterdiesel? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Noen som vet når forhandlerne går over til vinterdiesel i Bergensområdet? Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Har hørt tidligere at de går over til vinterdiesel i september. Men kan ikke garantere at det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Går over til høstdiesel 15 sept. Vinterdiesel er jeg usikker på men tror det er 1 nov. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 Etter hvert som vinteren nærmer seg vil dieselens kuldeegenskaper bli endret på oljedepotene her i landet. Følgende datoer skjer det endringer på depoene vi får drivstoff fra: 15/9 leveres det høstkvalitet. Denne dieselen tåler ned til -24 grader celsius. 1/11 leveres det vinterkvalitet. Denne dieselen tåler ned til -32 grader celsius. Ved vår stasjon vil det ta ca 2 uker fra disse datoene til vi er sikre på at vi har fått byttet ut all diesel med tidligere egenskaper. Farget diesel følger de samme datoer og temperaturer som nevnt ovenfor her. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 Og Hulda gir blaffen. For tankene til Hulda kan aldri nå de lave temperaturene. Det er vel kun de som bruker båten som snøscooter som kan få til så lave temperaturer. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 (redigert) Jeg går på sommerdiesel hele vinteren. Siste fylling i slutten av august og første kanskje i mars. DET er et problem, for da får jeg flere hundre liter vinterdiesel som er "tørr". Det løser jeg med å helle innpå totaktsolje i forholdet 1:200. Neste gang jeg fyller, si i mai/juni, så er det sommerdiesel igjen. Redigert 10.Oktober.2021 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 Hvor mange minus tåler sommerdiesel? Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 Sjøvind skrev 49 minutter siden: Hvor mange minus tåler sommerdiesel? Her oppgis det -11 grader celcius for "sommerdiesel". https://www.gardsdrift.no/files/2020/03/17/feil_dieselkvalitet_kan_koste_deg_dyrt_-_vedlegg.pdf Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 Har aldrig bryd meg om sommer/vinter disel,har heller aldrig opplevd noko negativt i så måte, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.