SailingLynx Startet 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2021 (redigert) Skulle så gjerne ha visst hvilken Seilbåt dette er før jeg vurderer kjøp!!! :D Synes den minner om en Trintella men er ikke helt lik.. Og den har mast i Tre. Noen der ute som vet?? *venter i spenning på svar* Redigert 9.Oktober.2021 av SailingLynx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 SailingLynx skrev 18 minutter siden: *venter i spenning på svar* Ikke for å være frekk, og kanskje dumt spørsmål, men kan ikke selgeren svare deg.................? Sitér dette innlegget Link to post
SailingLynx Svart 9.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Janmar : hadde han visst det så hadde jeg ikke spurt her...! Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 SailingLynx skrev 2 minutter siden: Janmar : hadde han visst det så hadde jeg ikke spurt her...! Da ble det oppfattet som et dumt spørsmål. Bra jeg tok forbehold. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Noen ord om størrelse, byggemateriale og sånt hadde gjort det enklere for andre googlere som vil hjelpe til med søket… Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Tror forøvrig ikke det er en Trintella. Den matcher ikke, hverken i overbygg eller området rundt roret. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Korsfjord Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Popeye70 skrev 22 minutter siden: Noen ord om størrelse, byggemateriale og sånt hadde gjort det enklere for andre googlere som vil hjelpe til med søket… Regner med det er denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=221939582 Sitér dette innlegget Link to post
SailingLynx Svart 9.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Ja, han mener det er en 36fot, glassfiber skrog, tre master. Mer enn det er usikkert. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 SailingLynx skrev for 1 time siden: tre master Hæ? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Faxen Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Nord West 36, det står i annonsen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hulda Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 enslagsgjest skrev 23 minutter siden: Hæ? To (2). Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Det er nok et gammelt Najad 36 skrog med Nord West sitt egen overbygg. Noen slike Najad 36 ble også solgt til Mørebas, som også produserte sitt eget overbygg, innredning med mer. Finnes en del spor på google også. http://www.baatjuss.no/blog1.php/2013/03/02/konkursen-i-nord-west-najad Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 (redigert) Det er definitivt ikke ett Najad-skrog ! Najad hadde 3/4 kjøl…ikke langkjøl ! og mastene ser ut som tre, att dømme av beslagen ………Oregeonpine kanskje Redigert 9.Oktober.2021 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Popeye70 Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Hele overbygget er så spekket av rette flater, skarpe kanter og vinduer uten en eneste bitteliten bue i rammene at i hvert fall overbygget roper «hjemmebygget» til meg. Den eneste flaten med en kurve som jeg ser i overbygget er den vertikale veggen rundt cockpit, og den lille bøyen som er der er «enveis» og veldig enkel. På åttitallet lagde båtfabrikantene glassfiber med «fasong» (=avrundede kanter og mykere linjer) så i mitt hode er dette overbygget hjemmelaget eller i metall. Men metall rimer ikke hvis skroget er i glassfiber. Så derfor mener jeg overbygget er hjemmelaget. Men det er bare min tanke, og jeg har tatt feil før. Jeg husker den dagen i 1995 som om det var i går… Bilder fra cockpit og under dekk hadde vært fint for å få et bedre innrykk av båten. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hulda Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Linjene i overbygget slo meg også som ikke verftsbygget. Rorkonstruksjonen ser litt underlig ut. Sitér dette innlegget Link to post
SailingLynx Svart 9.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Tre master = at mastene er lagetav tre var det jeg mente. Sitér dette innlegget Link to post
SailingLynx Svart 9.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Tusen takk for svar så langt! ? Ja jeg tenkte også at den ser selv bygd ut. Håper å få dratt å sett på den til uken så da kan jeg få tatt mer bilder da eventuelt høre med eier om han kan sende meg flere bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Skroget til Cape Dory 36 ?? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Oggiwara'en Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Roger jo skrev 3 minutter siden: Skroget til Cape Dory 36 ?? Siden Najad før de ble kjøpt opp av det svenske Nord West, kjøpte opp rettighetene til de største Aphrodite formene(de små gikk til Hanse) og Fantasi formene etter Jacobsson, er det mer sannsynlig at det kan være et bearbeidet Fantasi 37 eller Najad 37 skrog. Men det blir bare spekulasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Den roper jo nesten DS for noen med glassfiber ambisjoner Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 SailingLynx skrev for 1 time siden: Tre master = at mastene er lagetav tre var det jeg mente. Tanken slo oss. Sitér dette innlegget Link to post
SailingLynx Svart 9.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2021 Når jeg sjekket ut Fantasi 37 nå så synes jeg skroget ligner veldig på denna ja. er vanskelig å si her! :P synes det er litt rart at den har tre master.. men det er vell bare å lære seg hvordan man tar vare på de eventuelt :D Jeg er ganske ny når det gjelder seilbåt, kjøpte en Alo i fjord som første seilbåt og falt helt pladask for seilingen Leter nå etter en større havseiler som trenger oppussing og som over tid forhåpentligvis kan bli mitt hjem og ta meg på lange spennende turer!! :D Så når jeg såg denne dukket opp på finn så ble jeg veldig nysjerrig! Har også sett litt på en Trintella 3A. men er vanskelig å vite når man er ganske ny på alt dette! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 (redigert) Oggiwara'en skrev for 14 timer siden: Siden Najad før de ble kjøpt opp av det svenske Nord West, kjøpte opp rettighetene til de største Aphrodite formene(de små gikk til Hanse) og Fantasi formene etter Jacobsson, er det mer sannsynlig at det kan være et bearbeidet Fantasi 37 eller Najad 37 skrog. Men det blir bare spekulasjoner. ett bearbeidet Najad 37 skrog er det ikke……allt for mye skiller…. Det skulle trenges ett par tonn med glasfibersparkel Om du kikker på linjetegningene til Fantasi 37, så har hun en svag negativ linje under vannlinjen i baugen..og positiv over Fantasin har også en veldig fin akterspeil båten på Finn virker ha ett uorginalt roder !? Ser ut som ett større roder har satts dit, kan tyde på att hun ikke balanserer rett Redigert 10.Oktober.2021 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
aileenll Svart 10.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2021 Vel ikke fantasi 37: + Hva med Rendesund... mye selvbygg der, formen på hekk og ror likner: Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Oggiwara'en Svart 11.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2021 aileenll skrev for 15 timer siden: Vel ikke fantasi 37: + Hva med Rendesund... mye selvbygg der, formen på hekk og ror likner: Du mener Randesund? Den på ditt bilde er ikke så kantete på skroget rundt øvre del av roret. Men selvfølgelig en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.