Ramin785 Startet 11.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2021 Hei, Er det noen kan hjelpe meg å forklare hvordan vi kan bytte sjøvann med frosenvæske for yanmar 4jm-t/4jm-te? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2021 (redigert) Du skal ikke fylle det, bare suge 50/50 blanding fra bøtte eller filter til det kommer ut igjen via eksosen. Lurt å la motoren gå på ferskvann en stund på forhånd for å skylle ut saltavleiringer. Redigert 11.Oktober.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ramin785 Svart 11.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2021 Takk for svar. Jeg mente det samme, men kan ikke finne hvilken slange til motoren tilhører til det sjøvann systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 11.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2021 Følg fra bunnventilen, der sjøen kommer inn... treffer du et sjøvannsfiltre på veien...stenger du bunnventilen, åpner sjøvannsfilteret, setter en vannslange nedi, og starter opp.. etter en stund avslutter du med en bøtte med ferdig blandet frostvæske og ferskvann... Greit og være 2 stk... Pass på at ikke motoren går tørr... Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 11.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2021 (redigert) Inntak for sjøvann med stengeventil, er som regel langt fremme på venstre side på disse motorene. Slangen går da inn på sjøvannspumpen med impelleren som kontrolleres/byttes av og til. Redigert 11.Oktober.2021 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 12.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2021 Jeg kjører systemet med ferskvann først. Gjerne til den blir varm. Da bruker jeg denne: https://www.maritim.no/motorspyler-for-innenbordsmotorer Når det er gjort, så stenger jeg inntaket for saltvann og heller 5-6 liter utblandet glykol ned i sjøvannsfilteret med vanningskanne for blomsterbed. Når kannen er tom så skrur jeg av motoren med det samme. Da har det for lengst kommet glykol ut av eksosen. Jeg heller også litt av denne blandingen langsetter kjølsvinet. Der er det alltid litt vann uansett hvor godt du har lenset på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 12.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2021 Torsen67 skrev for 9 timer siden: Jeg kjører systemet med ferskvann først. Gjerne til den blir varm. Da bruker jeg denne: https://www.maritim.no/motorspyler-for-innenbordsmotorer Kan vel være litt skummelt å sette trykk på systemet, eller tror du ikke vannet kommer seg igjennom pumpa? Ikke bra å fylle syllindrene med vann... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.