Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Skippen skrev for 4 timer siden:

Det skal være Reichold GS20000 som blir brukt ja, fikk svar fra Ibiza om å bruke/følge det samme dokumentet som du har listet her, så da er det riktig :thumbsup:

Så hvis jeg kjøper Aerosilpulver og blander denne med gelcoaten fra Reichold, da får jeg riktig gelcoatsparkel selv antar jeg? Da trenger jeg ikke blande inn denne herderen? (https://www.siddis.no/nettbutikk/gelcoattopcoat/herder)

Du må nok ha herder også. Aerosilen er for å gjøre topcoaten mer tyktflytende/mindre rennende - omtrent som gelcoatsparkel ja. Ser at Siddis plast foreslår å blande topcoat + aerosil dagen før slik at det får tid til svelle (eller hvordan de nå formulerte det). Herderen blandes i mixen rett før du skal legge den.

Merk også at du må velge mellom Gelcoat eller Topcoat når du bestiller et spann med GS20000. (Forskjellen er at topcoaten har en dæsj med voks i seg slik at den blir helt hard på utsiden). Du skal altså ha topcoat. Skal du ha gelcoat, må du legge en plastfilm eller lignende over reperasjonsstedet slik at den blir hard.

Solseng

Solseng

Skippen skrev for 2 timer siden:

Det skal være Reichold GS20000 som blir brukt ja, fikk svar fra Ibiza om å bruke/følge det samme dokumentet som du har listet her, så da er det riktig :thumbsup:

Så hvis jeg kjøper Aerosilpulver og blander denne med gelcoaten fra Reichold, da får jeg riktig gelcoatsparkel selv antar jeg? Da trenger jeg ikke blande inn denne herderen? (https://www.siddis.no/nettbutikk/gelcoattopcoat/herder)

Du nok ha herder også. Aerosilen er for å gjøre topcoaten mer tyktflytende/mindre rennende - omtrent som gelcoatsparkel ja. Ser at Siddis plast foreslår å blande topcoat + aerosil dagen før slik at det får tid til svelle (eller hvordan de nå formulerte det). Herderen blandes i mixen rett før du skal legge den.

Merk også at du må velge mellom Gelcoat eller Topcoat når du bestiller et spann med GS20000. (Forskjellen er at topcoaten har en dæsj med voks i seg slik at den blir helt hard på utsiden). Du skal altså ha topcoat. Skal du ha gelcoat, må du legge en plastfilm eller lignende over reperasjonsstedet slik at den blir hard.

• Create New...