Jump to content

Edit History

Ida Marie III

Ida Marie III

Barbaria skrev for 20 timer siden:

Er det noe som drar mye poster så er det anker og toalett tråder :giggle:

Det er selvsagt bare rør at man sover bedre bare for man har brukt en shitload av penger på et anker. Det er hvor du ankrer og måten du ankrer på som gir deg en god nattesøvn. Ellers hadde det ikke vært mange som sov her nede, et Vulcan anker er det nesten ingen som har.

Dette tror jeg er bra visdomsord...alt for mange av frenetisk opptatt av å ha det siste inne utstyr, selv om "horisonten" burde tilsi noe annet...

Ser dette på fjellet hver eneste påske....har det siste av det dyreste, men beveger seg knapt vekk fa hytta...

Som sagt, jeg berget/assisterte en med et slikt ploganker i sommer...3 ganger forsøkte han å sette...

Vi lå for anker like ved, med et 15 kg Bruce.. å hadde ingen problem...

Men en ting forundret meg, og det var disse Danforth ankerne i en av disse video testene her tråden..

De kom veldig godt ut på en videotest.. noen her som har erfaring med dem...??

Jeg har en "drøss" av dem i nøstet, etter som de alltid stod på de båtene jeg importerte fra USA på tidlig 2000 tallet..

Alle heiv dem av, og ville ha Bruce anker på...kan det ha vært en skivebom...??

Nå skal det sies at slike videotester lett kan manipuleres...

Ida Marie III

Ida Marie III

Er det noe som drar mye poster så er det anker og toalett tråder :giggle:

Det er selvsagt bare rør at man sover bedre bare for man har brukt en shitload av penger på et anker. Det er hvor du ankrer og måten du ankrer på som gir deg en god nattesøvn. Ellers hadde det ikke vært mange som sov her nede, et Vulcan anker er det nesten ingen som har.

Dette tror jeg er bra visdomsord...alt for mange av frenetisk opptatt av å ha det siste inne utstyr, selv om "horisonten" burde tilsi noe annet...

Ser dette på fjellet hver eneste påske....har det siste av det dyreste, men beveger seg knapt vekk fa hytta...

Som sagt, jeg berget/assisterte en med et slikt ploganker i sommer...3 ganger forsøkte han å sette...

Vi lå for anker like ved, med et 15 kg Bruce.. å hadde ingen problem...

Men en ting forundret meg, og det var disse Danforth ankerne i en av disse video testene her tråden..

De kom veldig godt ut på en videotest.. noen her som har erfaring med dem...??

Jeg har en "drøss" av dem i nøstet, etter som de alltid stod på de båtene jeg importerte fra USA på tidlig 2000 tallet..

Alle heiv dem av, og ville ha Bruce anker på...kan det ha vært en skivebom...??

Nå skal det sies at slike videotester lett kan manipuleres...

Det er ingen anker som funker på alle bunnforhold, noen anker er mer kresene enn andre. Vår erfaring, og vi har ankret en del, er at Vulcan er svært kresent på bunnforhold og krever mer oppmeksomhet ved ankringen enn andre anker.

Vi opplever stadig at de med Delta, Bruce etc. får feste der vi ikke får feste selv etter gjentatte forsøk. Men, når det først får feste så sitter det godt og gir ikke slipp selv i kraftig vind.

Jeg mener at et Vulcan anker ikke kan forsvare den høye prisen, det er ikke engang i nærheten av så mye bedre. Kvaliteten på utførelsen er heller ikke på topp med en Galvanisering som løsner lett. 
Men de er gode på markedsføring, den er nesten som en religion, det skal de ha.

8E0239AF-0E27-4B23-80E9-21ED7B99CCA2.jpeg.3a6a8cc9f4f8d1b72bb3acec2dc32c11.jpeg

Jeg mistenker at det ekte Rocna ankeret med rollbar er bedre enn Vulcan, men jeg har ikke prøvd det.

• Create New...