LarsH123 Startet 12.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2021 (redigert) Hei, Jeg har nylig byttet komplett ledningsnettet på motor på min VP D6-435 av ulike årsaker. Når jeg setter nøkkelen i første posisjon og EVC'n starter opp går alarm "Check Engine" og feilkodene jeg har listet nedenfor kommer opp. Det kan virke som den ikke aktiverer signal til ECU. Noen som har en ide på hva dette kan være? Software eller reprogrammering? Eventuelle forslag til sjekkpunkter? Det skal sies at jeg har gjennomgått alle kontakter på nytt, jording, sikringer etc. og alt ser ok ut etter hva jeg kan se. Tilbakemeldinger settes høyt! Feilkodene som kommer opp: MID 187 PSID 200 FMI 9 MID 187 SID 231 FMI 2 MID 187 SID 231 FMI 9 MID 187 PSID 200 FMI 8 Redigert 12.Oktober.2021 av LarsH123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2021 https://www.scribd.com/doc/77983060/D6-Group-30-Workshop-Manual Sitér dette innlegget Link to post
Siamu Svart 6.April.2022 Link til dette innlegget Svart 6.April.2022 Hei, Har akkurat samme feilmeldinger som deg. Fant du årsaken til feilen? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 (redigert) Alle oppgitte feil indikerer kommunikasjonsfeil på databus'en mellom computerne i EVC systemet. EDC enheten (på motoren), PCU'en (i motorrommet) og HCU'en (under dashbordet). Jeg antar kabel / kontakt feil som mest sannsynlig årsak. Redigert 7.April.2022 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Da jeg hadde en bøtte med feilmeldinger på den en motoren min, var det hovedreleet som var defekt. En kjent sak visstnok. Sitér dette innlegget Link to post
Siamu Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Takk for svar. Har sjekket relé og kabler/kontakter mellom EDC og PCU. Har ikke vært i dashbord og sjekket kontakter på HCU, så det er en mulighet jeg kan sjekke før vi begynner å måle ledningsstrekk. Sitér dette innlegget Link to post
Eskil Svart 13.August.2024 Link til dette innlegget Svart 13.August.2024 Heisan. Fant du feilen? Jeg sliter med noe av det samme.. Mvh Eskil Bakken Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.August.2024 Link til dette innlegget Svart 14.August.2024 Eskil skrev for 5 timer siden: Heisan. Fant du feilen? Jeg sliter med noe av det samme.. Mvh Eskil Bakken Hos meg ble ihvertfall følgende gjort. Etter en hel del feilsøking, ble det byttet et relé, og feilen forsvant. Husker ikke hva releet het, men jeg kan finne det ut i løpet av dagen. Sitér dette innlegget Link to post
ScandBaltic2003 Svart 26.August.2024 Link til dette innlegget Svart 26.August.2024 Hei, Samme feilmedlinger hos meg for noen år siden etter bytte av ledningsnett. Kontaktene i releholderen på det nye ledningsnettet er plassert forskjelling fra gammelt ledningsnett. Derav vil ikke port 87 få kontakt og nevnte feilmeldinger dukker opp ettersom PCU ikke får signal.. Koblet midlertidig som nedenfor og alt fungerte fint - men ja nytt rele med andre kontaktpunkter må på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.