Storefred Startet 12.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2021 Har fått noe på kalesjen som er helt umulig å få bort. Hadde den til rens og impregnering i fjor, og på slutten av sesongen ser den slik ut. De som hadde impregneringen, sier det er jordslag. Men det er vel ikke mulig på utsiden? Innsiden er helt fin. Mistenker noe feil i prosessen. Noen som har tips eller sett noe lignende? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2021 Dette er forurensing fra lufta. Helt normalt. Mulig du har en trafikkert vei i nærheten av båten? Eller industri av noe slag? Uansett, det må vaskes bort. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2021 Grømbukta? Det er vel ikke så mye forurensning i lufta i Grimstad. Hvis det ikke er støv og drit fra de reiv det gamle bygget til Felleskjøpet. (Vet ikke helt når det ble revet.) Uansett ser det ikke helt jordslag ut, da det ser ut som en tydelig renn-retning. Jeg ville nok ha tatt en tur til Maritim, kjøpt en rens der (Bergen kjemi sin vaskesåpe?) og vasket kalesjen godt. Husk ingen temperatur over 30C. Hvis du nå uansett skal pakke ned båten så ta av kalesjen og vask den hjemme i badekaret hvis du har. Gjerne over et par døgn, og skyll den godt. Som i å fylle badekaret opp flere ganger, og massere kalesjen. Drt har i alle fall jeg hatt god glede av mtp ren kalesje etterpå. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Storefred Svart 12.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2021 Takk, er Grømbukta ja. Rart om det skulle være forurensing. Tenkte først det gikk bort med en god vaskeshampo, men det gjorde det ikke. Også prøvd Selaclean kalesjerens uten hell. Men takk for tips om bløtlegging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.