Jump to content

Skitten kalesje.

Storefred

Recommended Posts

Har fått noe på kalesjen som er helt umulig å få bort. Hadde den til rens og impregnering i fjor, og på slutten av sesongen ser den slik ut. De som hadde impregneringen, sier det er jordslag. Men det er vel ikke mulig på utsiden? Innsiden er helt fin. Mistenker noe feil i prosessen. Noen som har tips eller sett noe lignende?

20211008_102237.jpg

20211008_102402.jpg

Grømbukta? Det er vel ikke så mye forurensning i lufta i Grimstad. Hvis det ikke er støv og drit fra de reiv det gamle bygget til Felleskjøpet. (Vet ikke helt når det ble revet.)

Uansett ser det ikke helt jordslag ut, da det ser ut som en tydelig renn-retning. 

Jeg ville nok ha tatt en tur til Maritim, kjøpt en rens der (Bergen kjemi sin vaskesåpe?) og vasket kalesjen godt. Husk ingen temperatur over 30C.

Hvis du nå uansett skal pakke ned båten så ta av kalesjen og vask den hjemme i badekaret hvis du har. Gjerne over et par døgn, og skyll den godt. Som i å fylle badekaret opp flere ganger, og massere kalesjen. Drt har i alle fall jeg hatt god glede av mtp ren kalesje etterpå. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...