Jump to content

Edit History

dude

dude

Man kan mene mye om mangt.. hvordan vet folk at båten ikke er i god stand, og at den ikke er forsikret? Eide har jo sagt at det vil bli utarbeidet en tilstandsrapport på båten, da burde det mest akutte være i orden? om det viser seg at den ikke er i så god stand får man vel nesten vente med å konkludere til det er avdekket?

kunne Georg Eide fjernet den før? Tysnes sparebank har helt frem til nå hatt pant i denne båten etter at en annen båt de finansierte ble holdt tilbake i Dubai. kanskje har de i realiteten vært eiere, helt til de fikk tvangssolgt flere av eiendommene til Georg Eide slik at de fikk inn pengene sine, mens nå snur de ryggen til? Jeg vet ikke, men å kvitte seg med noe som er pantsatt er vel ikke direkte ryddig heller.

Sist han prøvde å fjerne en båt fra Halsnøy endte det med et halvt års fengsel og millioninndraging. Fordi myndighetene mente han medvirket til at båten kunne bli demontert på ei strand i Pakistan. Senere ble båten demontert, med myndighetenes velsignelse, på ei strand, i Tyrkia.. same same but different?

Tror faktisk denne båten har ligget der snart 20 år. Det har vært greit for kommunen, mer enn greit..  Firmaene til Eide og far, onkler og bestefar har en 99årig historie på Halsnøy, De har drevet verft og bygget over 100 fartøy. Da oljenedturen kom gikk det bare nedover. Eide hadde milliardformue, 100 fartøy i sving i hele verden, og sysselsatte 250 mann. Der har i snart 100 år ligget båter tilhørende Eidefamilien på og rundt Halsnøy, det har også vært greit sålenge kommunen tjente på det. Kommunen har nytt godt av mange sysselsatte der i generasjoner. Oppturer, og nedturer, ja, men nå er det bare minner igjen. Da kommer de løpende med tvangstiltak og dagsbøter og det som verre er. Jeg synst kommunen heller burde spørre om de kunne hjelpe til slik at Eide kunne få ryddet opp, som takk for gode år. Enn å sparke en mann som ligger nede, har tilsynelatende mistet alt han eier og har bygget opp, fått hjerneslag, og er dømt til fengsel.. En sak har alltid flere sider, jeg synst dette er uverdig behandling i alle fall.

håper det ordner seg, både for Georg Eide og for miljøet.

dude

dude

Man kan mene mye om mangt.. hvordan vet folk at båten ikke er i god stand, og at den ikke er forsikret? Eide har jo sagt at det vil bli utarbeidet en tilstandsrapport på båten, da burde det mest akutte være i orden? om det viser seg at den ikke er i så god stand får man vel nesten vente med å konkludere til det er avdekket?

kunne Georg Eide fjernet den før? Tysnes sparebank har helt frem til nå hatt pant i denne båten etter at en annen båt de finansierte ble holdt tilbake i Dubai. kanskje har de i realiteten vært eiere, helt til de fikk tvangssolgt flere av eiendommene til Georg Eide slik at de fikk inn pengene sine, mens nå snur de ryggen til? Jeg vet ikke, men å kvitte seg med noe som er pantsatt er vel ikke direkte ryddig heller.

Sist han prøvde å fjerne en båt fra Halsnøy endte det med et halvt års fengsel og millioninndraging.

Tror faktisk denne båten har ligget der snart 20 år. Det har vært greit for kommunen, mer enn greit..  Firmaene til Eide og far, onkler og bestefar har en 99årig historie på Halsnøy, De har drevet verft og bygget over 100 fartøy. Da oljenedturen kom gikk det bare nedover. Eide hadde milliardformue, 100 fartøy i sving i hele verden, og sysselsatte 250 mann. Der har i snart 100 år ligget båter tilhørende Eidefamilien på og rundt Halsnøy, det har også vært greit sålenge kommunen tjente på det. Kommunen har nytt godt av mange sysselsatte der i generasjoner. Oppturer, og nedturer, ja, men nå er det bare minner igjen. Da kommer de løpende med tvangstiltak og dagsbøter og det som verre er. Jeg synst kommunen heller burde spørre om de kunne hjelpe til slik at Eide kunne få ryddet opp, som takk for gode år. Enn å sparke en mann som ligger nede, har tilsynelatende mistet alt han eier og har bygget opp, fått hjerneslag, og er dømt til fengsel.. En sak har alltid flere sider, jeg synst dette er uverdig behandling i alle fall.

håper det ordner seg, både for Georg Eide og for miljøet.

dude

dude

Sist han prøvde å fjerne en båt fra Halsnøy endte det med et halvt års fengsel og millioninndraging.

Tror faktisk denne båten har ligget der snart 20 år. Det har vært greit for kommunen, mer enn greit..  Firmaene til Eide og far, onkler og bestefar har en 99årig historie på Halsnøy, De har drevet verft og bygget over 100 fartøy. Da oljenedturen kom gikk det bare nedover. Eide hadde milliardformue, 100 fartøy i sving i hele verden, og sysselsatte 250 mann. Der har i snart 100 år ligget båter tilhørende Eidefamilien på og rundt Halsnøy, det har også vært greit sålenge kommunen tjente på det. Kommunen har nytt godt av mange sysselsatte der i generasjoner. Oppturer, og nedturer, ja, men nå er det bare minner igjen. Da kommer de løpende med tvangstiltak og dagsbøter og det som verre er. Jeg synst kommunen heller burde spørre om de kunne hjelpe til slik at Eide kunne få ryddet opp, som takk for gode år. Enn å sparke en mann som ligger nede, har mistet alt han eier, fått hjerneslag, og er dømt til fengsel.. En sak har alltid flere sider, jeg synst dette er uverdig behandling i alle fall.

dude

dude

kunne Georg Eide fjernet den før? Tysnes sparebank har helt frem til nå hatt pant i denne båten etter at en annen båt de finansierte ble holdt tilbake i Dubai. kanskje har de i realiteten vært eiere, helt til de fikk tvangssolgt flere av eiendommene til Georg Eide slik at de fikk inn pengene sine, mens nå snur de ryggen til?

Tror faktisk denne båten har ligget der snart 20 år. Det har vært greit for kommunen, mer enn greit..  Firmaene til Eide og far, onkler og bestefar har en 99årig historie på Halsnøy, De har drevet verft og bygget over 100 fartøy. Da oljenedturen kom gikk det bare nedover. Eide hadde milliardformue, 100 fartøy i sving i hele verden, og sysselsatte 250 mann. Der har i snart 100 år ligget båter tilhørende Eidefamilien på og rundt Halsnøy, det har også vært greit sålenge kommunen tjente på det. Kommunen har nytt godt av mange sysselsatte der i generasjoner. Oppturer, og nedturer, ja, men nå er det bare minner igjen. Da kommer de løpende med tvangstiltak og dagsbøter og det som verre er. Jeg synst kommunen heller burde spørre om de kunne hjelpe til slik at Eide kunne få ryddet opp enn å sparke en mann som ligger nede, har mistet alt han eier, fått hjerneslag, og er dømt til fengsel.. En sak har alltid flere sider, jeg synst dette er uverdig behandling i alle fall.

• Create New...