Hydromotive
Hulda skrev 24 minutter siden:Det er ikke trykket som smører, det er oljen som smører. Den gangen jeg trådde mine barnesko, het det at rådelagrene (som får mest last) kunne fint gå 2 minutter uten oljetrykk. Nå vil ikke jeg anbefale noe som strider mot instruksjonsboken.
Mange er så himla bekymret for mye rart. Heller enn å ekspetimentere, ville jeg heller byttet olje litt oftere. De fleste har vel så få årlige motortimer at oljen er lite slitt mellom hver gang den byttes.
Så da er det store spørsmålet, rent hypotetisk, ville du vært skeptisk til å kjøpe en båt/motor som dette er gjort på? Hvis du viste motoren hadde timerstyrt kjølevannsvarmer (motoren ha 65-75grader hver morgen hele vinteren) oljeskift er tatt fast hver 2 mnd året rundt med denne metoden og det har kun blitt brukt kvalitetsolje, båt og motor vedlikeholdes jevnlig, båten taes opp 10-15min hver 2 mnd for oljeskift på drev, spyling og generell kontroll
Men bare sånn til skeptikerene her: hvor mange timer har motorene deres gått? Noen som kan slå 22000timer med en kad42?