Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

Hydromotive skrev On 31.1.2022 at 18.21:

Så da er det store spørsmålet, rent hypotetisk, ville du vært skeptisk til å kjøpe en båt/motor som dette er gjort på? Hvis du viste motoren hadde timerstyrt kjølevannsvarmer (motoren ha 65-75grader hver morgen hele vinteren) oljeskift er tatt fast hver 2 mnd året rundt med denne metoden og det har kun blitt brukt kvalitetsolje, båt og motor vedlikeholdes jevnlig, båten taes opp 10-15min hver 2 mnd for oljeskift på drev, spyling og generell kontroll

Men bare sånn til skeptikerene her: hvor mange timer har motorene deres gått? Noen som kan slå 22000timer med en kad42? 

Denne motoren, som har gått 22000 timer, er det uten at det har vært gjort overhaling underveis? Med overhaling mener jeg f.eks. bytte av veivlager, rådelager, kamaksellager, stempelfjærer, ventilstyringer eller andre vitale komponenter.

Lazyjack

Lazyjack

Hydromotive skrev On 31.1.2022 at 18.21:

Så da er det store spørsmålet, rent hypotetisk, ville du vært skeptisk til å kjøpe en båt/motor som dette er gjort på? Hvis du viste motoren hadde timerstyrt kjølevannsvarmer (motoren ha 65-75grader hver morgen hele vinteren) oljeskift er tatt fast hver 2 mnd året rundt med denne metoden og det har kun blitt brukt kvalitetsolje, båt og motor vedlikeholdes jevnlig, båten taes opp 10-15min hver 2 mnd for oljeskift på drev, spyling og generell kontroll

Men bare sånn til skeptikerene her: hvor mange timer har motorene deres gått? Noen som kan slå 22000timer med en kad42? 

Denne motoren som har gått 22000 timer, er det uten at det har vært gjort overhaling underveis. Med overhaling mener jeg f.eks. bytte av veivlager, rådelager, kamlager, stempelfjærer, ventilstyringer eller andre vitale komponenter?

• Create New...