Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Oso1890 skrev On 15.10.2021 at 13.53:

Takk for svar. Blir vel til at jeg beholder Yamaha'n. Vil egentlig opp på 70+ hester, men da blir det vel dyrt i forhold til verdien på båten. Når det gjelder støydeksel så kjørte jeg med det i fjor uten at jeg følte den ble noe stillere. Men det kan hende jeg burde legge på ny støydempingsmatte på innsiden av "hjelmen". Tester det neste sesong. 

Verdien på båten vil jo øke tilsvarende motoralternativet. Og en utenbordsmotor er også veldig lett å selge løst eller beholde til neste båt. Som regel vil det nesten alltid lønne seg å selge motor separat, når selve båten har såpass lav salgsverdi.

Men det finnes jo brukte motorer der ute også.

Ellers er jo Yamaha F70 den desidert letteste 70-hk 4-takt på markedet. Har sett noen brukte innimellom, for Yamaha koster flesk nytt.

Teerex

Teerex

Oso1890 skrev On 15.10.2021 at 13.53:

Takk for svar. Blir vel til at jeg beholder Yamaha'n. Vil egentlig opp på 70+ hester, men da blir det vel dyrt i forhold til verdien på båten. Når det gjelder støydeksel så kjørte jeg med det i fjor uten at jeg følte den ble noe stillere. Men det kan hende jeg burde legge på ny støydempingsmatte på innsiden av "hjelmen". Tester det neste sesong. 

Verdien på båten vil jo øke tilsvarende motoralternativet. Og en utenbordsmotor er også veldig lett å selge løst eller beholde til neste båt.

Men det finnes jo brukte motorer der ute også.

Ellers er jo Yamaha F70 den desidert letteste 70-hk 4-takt på markedet. Har sett noen brukte innimellom, for Yamaha koster flesk nytt.

• Create New...