Jump to content

Edit History

R.O

R.O

Brigg skrev for 18 timer siden:

@R.O Har du instrument med varsellamper? I tilfelle, la du merke til farge på lampen som lyste? Eller fikk du bare akustisk alarm?

 

Det skal mye til før dieselfilterene blir så tette at motoren ikke går på lavt turtall. Tette filtre merkes som regel ved høye turtall/høy last. Og det kommer ikke nødvendigvis alarm om filtrene er tette. Jeg har mer tro på at det er relatert til aktuator/girvaier.

 

Det kan også ha vært en annen feil som er så alvorlig at motoren stenger ned umiddelbart. Men da burde det kanskje vært nødvendig å kvittere ut feilen for å få start igjen. Hvilket EVC-display har du? Har du mulighet til å lese ut feilkoder i etterkant?


Det gikk fort, og jeg var trøtt. Men har et vagt minne om et oransje lys mens alarmen gikk…

 

Skal  bla litt i EVC displayet neste gang jeg er innom.  Båten ligger 50nin kjøring hjemmefra, og den står nå uten strøm, vet ikke om en ev logg holder seg noe uker..?  
 

EVC display som på bildet:

 

C2115240-864B-4BA7-B17F-A36ED6617A90.jpeg.3b402a35d4374f078756a5adacc6503f.jpeg

 

Kan ha vært vann i filteret hvis det var oransje lys jeg så. Det kan jo harmonere litt med nesten tom tank,  men da stopper den vel ikke samtidig som alarmen går....?

EB3808CE-7A2B-4C4A-8FB4-D6872B2B9B6C.jpeg.29e9469ea8f391cc2a9d6b11c4a5f994.jpeg

R.O

R.O

Brigg skrev for 18 timer siden:

@R.O Har du instrument med varsellamper? I tilfelle, la du merke til farge på lampen som lyste? Eller fikk du bare akustisk alarm?

 

Det skal mye til før dieselfilterene blir så tette at motoren ikke går på lavt turtall. Tette filtre merkes som regel ved høye turtall/høy last. Og det kommer ikke nødvendigvis alarm om filtrene er tette. Jeg har mer tro på at det er relatert til aktuator/girvaier.

 

Det kan også ha vært en annen feil som er så alvorlig at motoren stenger ned umiddelbart. Men da burde det kanskje vært nødvendig å kvittere ut feilen for å få start igjen. Hvilket EVC-display har du? Har du mulighet til å lese ut feilkoder i etterkant?


Det gikk fort, og jeg var trøtt. Men har et vagt minne om et oransje lys mens alarmen gikk…

 

Skal  bla litt i EVC displayet neste gang jeg er innom.  Båten ligger 50nin kjøring hjemmefra, og den står nå uten strøm, vet ikke om en ev logg holder seg noe uker..?  
 

EVC display som på bildet:

 

C2115240-864B-4BA7-B17F-A36ED6617A90.jpeg.3b402a35d4374f078756a5adacc6503f.jpeg

 

Kan ha vært vann i filteret hvis det var oransje lys jeg så, men da stopper den vel ikke..?

EB3808CE-7A2B-4C4A-8FB4-D6872B2B9B6C.jpeg.29e9469ea8f391cc2a9d6b11c4a5f994.jpeg

R.O

R.O

Brigg skrev for 18 timer siden:

@R.O Har du instrument med varsellamper? I tilfelle, la du merke til farge på lampen som lyste? Eller fikk du bare akustisk alarm?

 

Det skal mye til før dieselfilterene blir så tette at motoren ikke går på lavt turtall. Tette filtre merkes som regel ved høye turtall/høy last. Og det kommer ikke nødvendigvis alarm om filtrene er tette. Jeg har mer tro på at det er relatert til aktuator/girvaier.

 

Det kan også ha vært en annen feil som er så alvorlig at motoren stenger ned umiddelbart. Men da burde det kanskje vært nødvendig å kvittere ut feilen for å få start igjen. Hvilket EVC-display har du? Har du mulighet til å lese ut feilkoder i etterkant?


Det gikk fort, og jeg var trøtt. Men har et vagt minne om et oransje lys mens alarmen gikk…

 

Skal  bla litt i EVC displayet neste gang jeg er innom.  Båten ligger 50nin kjøring hjemmefra, og den står nå uten strøm, vet ikke om en ev logg holder seg noe uker..?  
 

EVC display som på bildet:

C2115240-864B-4BA7-B17F-A36ED6617A90.jpeg.3b402a35d4374f078756a5adacc6503f.jpeg

×
×
  • Create New...