Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Angående "vanlige" kondensavfuktere (altså, kondensavfuktere), så kjøpte jeg nylig en litt større modell (på Leroy Merlin).  Forskjellen mellom denne og den gamle jeg har er slående.  Side-by-side kan den nye hente inn litersvis med vann, mens det ikke havner en dråpe i den gamle.  Med forutsetning på at jeg kan stole på displayet på apparetet, så har den greid å trekke ned fuktigheten i en av lugarene fra 80% til 34% i løpet av en dag, anslår at dette var ved rundt 15C.

Konklusjonen min er at det kan være store kvalitetsforskjeller på apparatene.  Alternativt at store apparater er mer effektive enn små.

tobixen

tobixen

Angående "vanlige" kondensavfuktere, så kjøpte jeg nylig en litt større modell (på Leroy Merlin).  Forskjellen mellom denne og den gamle jeg har er slående.  Side-by-side kan den nye hente inn litersvis med vann, mens det ikke havner en dråpe i den gamle.  Med forutsetning på at jeg kan stole på displayet på apparetet, så har den greid å trekke ned fuktigheten i en av lugarene fra 80% til 34% i løpet av en dag, anslår at dette var ved rundt 15C.

Konklusjonen min er at det kan være store kvalitetsforskjeller på apparatene.  Alternativt at store apparater er mer effektive enn små.

• Create New...