Jump to content

Jan Støkken Radio Elektrisk i Vestby

BØstrøm

Recommended Posts

Ble tilbudt 100 millioner, men takket nei til eiendomsinvestor/investorer. 

Jeg leste saken i Moss Avis, og ble nesten på gråten. Håper noen har noe båtelektronikk de trenger å reparere. Skulle ikke forundre meg om det finnes kjekt å ha der til båten også. 

Reklamefilmen som ligger på nettet er jo verdt å ta med seg. 

Mon tro om det ikke er noen av de samme verdiene som driver noen av oss hvileløse båtsjeler. Skape seg en arena hvor tiden stopper opp, man er herre på egen skute, og sitter i verdens beste båt, uansett hvor stor båten ved siden av er. Som regel følger den beste motoren produsert noensinne med, og seilegenskapene er laangt bedre enn ryktet sier. 6127964B-881B-4CBE-96CA-29492303A28A.jpeg.517548928f14659c9931621774b26cec.jpeg

Flyttet til Vestby (Son) februar 1977. Alle visste om Støkken. Det glade kaos av alt fra radio til teskjeer via parafinlamper. Ekteparet Støkken visste hvor alt var. Må ha vært et årsverk å holde varetelling.  Han som overtok skal visstnok være litt av en guru innen reparasjon av elektro/elektronikk. Det skal karakter til for å si neitakk til 100 mill. Slikt står det respekt av! Jeg hadde solgt både Hulda og BMW'en for langt under det beløpet.

:crazy: Jeg må ha vært en av de få i Østfold som ikke har vært klar over Støkken/butikken etc. Nå skal jeg sette meg i bilen og kjøre dit for å høre om han kan reparere min minst 40 gamle forsterker Fisher CA-120 og Tandberg 3400X båndopptaker. Jeg har mange spolebånd, pakket i plast liggende på kaldtloftet. Overføre musikk derfra til minnepinne og ta med i båten til neste år - skikkelig nostalgi på sjøen :sailing::thumbsup: :smiley:

jeg tørker ut på land....!

Lars H. skrev 30 minutter siden:

Hva skal en med 100 mill om en har det en trenger allerede?

Tja. Jeg kjenner jo ikke din familiesituasjon. Selv har jeg 4 barn, og barnebarna står vel klare som lettmatroser i diverse genetalier , veldig nært, særlig i ett tidsperspektiv. For alt jeg vet kan det jo hende att butikkeieren i Vestby er god for mange millioner. For meg ville det vært å si nei til en softstart for drøssevis av etterkommere. 

11 minutes ago, BØstrøm said:

Tja. Jeg kjenner jo ikke din familiesituasjon. Selv har jeg 4 barn, og barnebarna står vel klare som lettmatroser i diverse genetalier , veldig nært, særlig i ett tidsperspektiv. For alt jeg vet kan det jo hende att butikkeieren i Vestby er god for mange millioner. For meg ville det vært å si nei til en softstart for drøssevis av etterkommere. 

Softstart kan fort bli en bjørnetjeneste. Det finnes drøssevis av eksempler...... 

Men du hadde vel klart deg med et par mill BØstrøm? Det hadde jeg vært. Med 100 mill hadde jeg fått panikk! Men jeg har ikke drøssevis av etterkommere, faktisk ikke en eneste en.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Personlig så klarer jeg meg bra med det jeg har. Egentlig skammer jeg meg litt over å bare måtte jobbe noen minutter for ett brød, eller en middag, mens andre her på kloden må klore og kombinere alle muligheter, og allikevel ende sultne, uten mat til kvelds. 

Dukket opp en uventet million forleden, men den forsvant fort. Ble liksom bare litt mer smør på brødskiva, og litt tykkere biffer. Sov vel litt bedre også, med kreditorene under kontroll. 2 millioner er nok mye å mangle, men lite å ha. Vi kan jo si at 50 mill er passe….?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...