Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Dette er enkel og grunnleggende fysikk. Dersom filteret ikke fylles helt opp i første omgang, kan trykkfallet over filteret enkelt regnes ut ved hjelp av høyden fra nederst på filteret opp til toppen av "fyllekanten". Selvsagt bør ikke filteret være tomt for diesel når lokket settes på, for da stopper motoren garantert da den ikke kan kjøre på ren luft. Men om det er halvfullt eller helfullt spiller ingen verdens rolle, verken for trykkfallet eller filterets filtreringsevne. Overskuddsluften suges sakte ut ettersom filteret blir tettere og tettere. Luften passerer gjennom drivstoffsystemet, enten tilbake til tanken eller inn med dieselen til forbrenningsrommet.

 

Historien til @Ove T over her, kjøper jeg rett og slett ikke...

X10an

X10an

Dette er enkel og grunnleggende fysikk. Dersom filteret ikke fylles helt opp i første omgang, kan trykkfallet over filteret enkelt regnes ut ved hjelp av høyden fra nederst på filteret opp til toppen av "fyllekanten". Selvsagt bør ikke filteret være tomt for diesel når lokket settes på, for da stopper motoren garantert da den ikke kan kjøre på ren luft. Men om det er halvfullt eller helfullt spiller ingen verdens rolle, verken for trykkfallet eller filterets filtreringsevne.

 

Historien til @Ove T over her, kjøper jeg rett og slett ikke...

X10an

X10an

Dette er grunnleggende fysikk. Dersom filteret ikke fylles helt opp i første omgang, kan trykkfallet over filteret enkelt regnes ut ved hjelp av høyden fra nederst på filteret opp til toppen av "fyllekanten". Selvsagt bør ikke filteret være tomt for diesel når lokket settes på, for da stopper motoren garantert da den ikke kan kjøre på ren luft. Men om det er halvfullt eller helfullt spiller ingen verdens rolle, verken for trykkfallet eller filterets filtreringsevne.

 

Historien til @Ove T over her, kjøper jeg rett og slett ikke...

X10an

X10an

Dette er grunnleggende fysikk. Dersom filteret ikke fylles helt opp i første omgang, kan trykkfallet over filteret enkelt regnes ut ved hjelp av høyden fra nederst på filteret opp til toppen av "fyllekanten". Selvsagt bør ikke filteret være tomt for diesel når lokket settes på, for da stopper motoren garantert da den ikke kan kjøre på ren luft. Men om det er halvfullt eller helfullt spiller ingen verdens rolle, verken for trykkfallet eller filterets filtreringsevne.

 

Historien over her til @Ove T kjøper jeg rett og slett ikke...

X10an

X10an

Dette er grunnleggende fysikk. Dersom filteret ikke fylles helt opp i første omgang, kan trykkfallet over filteret enkelt regnes ut ved hjelp av høyden fra nederst på filteret opp til toppen av "fyllekanten". Selvsagt bør ikke filteret være tomt for diesel når lokket settes på, for da stopper motoren garantert. Men om det er halvfullt eller helfullt spiller ingen verdens rolle, verken for trykkfallet eller filterets filtreringsevne.

 

Historien over her til @Ove T kjøper jeg rett og slett ikke...

X10an

X10an

Dette er grunnleggende fysikk. Dersom filteret ikke fylles helt opp i første omgang, kan trykkfallet over filteret enkelt regnes ut ved hjelp av høyden fra nederst på filteret opp til toppen av "fyllekanten". Selvsagt bør ikke filteret være tomt for diesel når lokket settes på, for da stopper motoren garantert. Men om det er halvfullt eller helfullt spiller ingen verdens rolle, verken for trykkfallet eller filterets filtreringsevne.



×
×
  • Create New...