Jallanalla Startet 20.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2021 Slitasje på propell, ser ut som kavitasjon for meg. Men hva kommer det av? Yamaha 60 4-takt Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 20.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 https://baatplassen.no/i/topic/107343-kavitasjonsskade-propell/?tab=comments#comment-1615968 Sitér dette innlegget Link to post
Jallanalla Svart 20.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 Takker. Litt usikker på hva jeg gjør, denne propellen har stått på båten i mange år, og plutselig ser jeg skadene nå.. Eller det vil si, jeg har ikke peiling på nå skadene oppstod, for jeg har akkurat overtatt serviceansvaret for båten. Kanskje bare bestille meg en lik, ny? Evt stål? Båten er en Hydromarin 5020, og motoren som nevnt en Yamaha 60f Sitér dette innlegget Link to post
Muren Motorsport Svart 20.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 (redigert) Jeg gikk opp et hakk i stigning på overnevnte GH. Da gikk den i åresvis uten antydning til kavitasjonsskade. Kanskje din har gått med høyere fart/turtall i det siste? som på Max istedefor Marsjfart? Redigert 20.Oktober.2021 av Muren Motorsport (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jallanalla Svart 20.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 Ja mulig det.. Forstod din røyk ganske raskt etter du begynte å se skadene, så jeg bør vel uansett få bestillt ny. Er det noe særlig å spare på utenlandshandel nå, eller er det like greit å handle hjemme? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 (redigert) Det der er typisk kavitasjon. Ingen tvil her . . Sånt har jeg sett mye av gjennom min tid som vannkraftingeniør. Det er innløpskavitasjon på trykksiden av bladet. Det kan sannsynligvis unngåes ved en liten korreksjon av innløpskanten. Dvs. LITT forsiktig sliping i retning større stigning. Skaden kan forsøkes reparert med egnet fyllmasse, Belzon metall eller tilsvarende. De vil iallfall bremse skaden. Jeg ville fosøkt det før jeg kjøper ny propell. Redigert 20.Oktober.2021 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jallanalla Svart 20.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2021 Ah, flott, det skal jeg gjøre. Kan det skykdds feil trim på motor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.