Mastiff Startet 21.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2021 Jeg har gravd litt på nettet, men finner ikke det jeg er ute etter. Jeg har kjøpt to av disse av aluminium på Jula til å ha på undersiden av hver halvdel av den todelte sittebenken, der hver halvdel skal kunne felles enkelt opp og ned, og støttebeinet legges bort: Der skal det passe et rør på 56 mm. Jula har et bein som kunne passet, men det er av syrefast stål, og det står i en anmeldelse at det blir vanskelig å få av og på etter hvert, så det blir tydeligvis lett irring. Derfor vil jeg enten ha aluminium eller plast. Jeg fant et på 55 hos staalbutikken.no, men det blir en tusenlapp med frakt, og det blir litt fjollete når alt annet i prosjektet er gjort for å være billigst og enklest mulig. Er det noen som har en god idé til hva jeg kan bruke der? Den lokale aluminiumspusheren har bare 50 mm, og det blir for mye slark, eller så må jeg surre masse teip rundt. Sånne løsninger har en tendens til å bli veldig fort irriterende. Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2021 Kanskje Tomic Aluminium i Arendal? Jeg kjøpte aluminiumsplate hos dem som jeg brukte til bakplate på daviterne. Men nå bor jeg bare 15 min unna. Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mastiff Svart 21.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2021 Ja, det var helst en av de store kjedene eller på nett jeg tenkte på. Jeg bor i Mandal, så det blir noen mil mer til Arendal herfra. Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2021 Ser den. Skal røret bare stå nedi? Kan ikke få en lokal tredreier til å lage en fin rundtstokk i rett dimensjon da? Er det mye vibrasjoner der så du er redd for at den skal vibrere i stykker? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mastiff Svart 21.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2021 (redigert) Det skal tas enkelt av og på, men hovedsaken er at jeg ikke vil ha noe synlig tre, bare metall. Eller i verste fall grå plast, jeg så på avløpsrør, men fant ikke noe som passet. Redigert 21.Oktober.2021 av Mastiff (see edit history) Link to post
Knude Svart 21.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2021 Et pvc avløpsrør er 50mm utvendig. Så kjøper du laminerings epoxy på BT .litt karbonfiber eller vevet duk. Matt ned røret før du legger på 3omganger med fiber. Siden det er lite heft i mot pvc bør du støpe i enden av røret også. Bli tøft med karbon.... Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Mastiff Svart 21.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2021 Høres stilig ut, ja. Men jeg kan ikke jobbe med sånt, jeg blir dårlig bare av et lite sniff. Jeg klarer ikke Aralditt engang. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn