Jump to content

Hvilken melody ved firing av flagget kl 2100? 

PiperBill

Recommended Posts

PiperBill skrev On 22.10.2021 at 16.30:

(Jeg er endelig blitt blitt norsk statsborger... Må begynne å oppfører meg ordentlig lol :-) 

Jeg har vel gratulert deg allerede... Spill gjerne sekkepipe, jeg har faktisk opplevd at jeg liker norsk hardingfele. Noe av det samme, kanskje. Trikset er at man MÅ høre det "live"!

Men jeg synes det er interesant å få noen videoer fra den austaralske "sky news" TV-kanalen på YouTube av og til. Der sies ting mer uten den vanlige innpakningen vi er vant til i norske medier og den britiske versjonen av Sky News". Det gir et ekstra perspektiv på nyhetene å få med seg et inntrykk av situasjoen i Australia.

- Og nå hadde de et innslag med DERES perspektiv på "gamlelandet" UK, vinklet på den kommende klimakonferansen i Glasgow... -At jeg henger dette på deg i denne tråden, er naturligvis bare et påskudd :saint: -for å være helt ærlig... :giggle:

Som nordmann, bør du følge med på hva den nye, norske finansministeren gjør med dette:

really about ‘political change’: Canavan

2041381829_Screenshot2021-10-25at01-13-51SkyNewsAustraliaGlasgowClimateConference.jpg.c1177baf8311371be4689d055192e110.jpg

Redigert av Mizar (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Mizar skrev for 4 timer siden:

Men jeg synes det er interesant å få noen videoer fra den austaralske "sky news" TV-kanalen på YouTube av og til. Der 

Oh really? Australian Sky News is even more right wing conservative and steeped in conspiration theory than Newsmax is in the USA. I would NEVER discuss politics on here so this is my LAST word on the subject.

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

NilsPils skrev On 23.10.2021 at 13.50:

Med respekt å melde:

Jeg fraber meg å bli kommandert på den måten av andre med selvbestaltete regler og meninger. Det finnes meg bekjent INGEN flaggregler jeg som fritidsbåtbruker SKAL følge i Norge. Når jeg viser respekt for flagget er det fordi jeg velger det selv og på mine egne premisser. Dere andre får gjøre som dere vil . .

Og tilbake til tema:

Jeg ser frem til å høre PiperBill på trompet. Jeg tar gjerne en sånn hyggelig påminnelse i min glemsomhet . .

At det ikke finnes klare regler for fritidsbåter er nok grunnlag for mye krangling i forum og i båthavner. Folk finner da opp sine egne regler og insisterer på at de også skal gjelde for alle andre.

Det beste er at folk passer sine egne saker, eller melder seg inn i en forening med egne flaggregler, som KNS og KNBF. Da kan man fly splittflagg og kle seg i blazer og blåse i trompeten hver dag.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
PiperBill skrev for 9 timer siden:

I would NEVER discuss politics on here so this is my LAST word on the subject.

Sorry 'bout that.  One thing I learnt from Australian culture was the advice "Never say you're Sorry -unless you really mean it".

I thought it was in interesting perspective to relate bagpipe/hardinfiddle and then different points of view as they emerge in media, I even thought it was funny.

Didn't mean to provoke. Sorry for that, it was a glitch in my mind and had no place in this thread on this forum.

Redigert av Mizar (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Olevine skrev 45 minutter siden:

Viser jeg mer respekt for flagget om jeg tar det ned kl 21 enn om klokka blir f.eks 22.30?

Ja, det ligger en viss respekt det å behandle flagget etter vanlig kotyme, dvs. de offisielle retningslinjene.

Men etter som dette ikke er lovpålagt kan man selvfølgelig gjøre som man vil, og det går fint å kverulere og argumentere i det vide og brede omkring dette.

• 2 uker senere...
TwisT skrev 38 minutter siden:

Stemmer for fanfare kl.08.00 :giggle:

Noen som tør?

Jeg tør men bare hvis du har holdt meg våken halve natta med fest og bråk. :smash: Men som vanlig så går jeg for "less is more" når det gjelder sekkepipe-spilling. Flaggappell skal tarca. 18 sekunder... det holder sikkert for de fleste :-)

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

S/Y Emma skrev On 25.10.2021 at 8:26 AM:

Det beste er at folk passer sine egne saker, eller melder seg inn i en forening med egne flaggregler, som KNS og KNBF. Da kan man fly splittflagg og kle seg i blazer og blåse i trompeten hver dag.

Det norske statsflagget er et splittflagg, og brukes av statlige bygninger og føres av statlige, ikke-militære fartøyer. Ingen privatpersoner kan bruke flagget med unntak av Kongelig Norsk Seilforening, som har en hvit kvadratisk firkant i midten med et kongelig monogram.

KNBF er vel ikke med i den klubben lenger.

• Når man er i utenlandsk farvann skal man bruke eget nasjonalflagg, samt flagget til det landet man besøker.
  • Det er ikke tillatt å bruke annet lands flagg som nasjonalflagg om bord i båt. Dette kan være straffbart.
  • Det Norske nasjonalflagget skal føres akter eller på babord side – hjertesiden.
  • Andre nasjonalflagg, om du besøker annet land, skal føres på styrbord side.
  • Nasjonalflagget må aldri kastes. Dersom flagget er slitt eller av andre årsaker ikke er tjenelig som nasjonalflagg skal dette brennes eller sprettes opp i sømmene slik at alle farger skilles

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...