
`Laffen
Har et VP DP-E drev som jeg nå har eid i en sesong... skiftet olje på det før jeg tok det i bruk i vår, oljen så bra ut da og ser forsåvidt bra ut nå. Ingen vann, litt mørknet (men gjennomsiktig) samt et tynt lag med partikler på magnet (fin fint støv, kjenner det ikke når man tar det mellom fingrene)
Har ikke hatt feilslag på drevet (ca120 timer) bortsett fra sprengt eksosbelg på vei til vinteropplag og kavitasjonsskade på bakre propell (men det forstår jeg er normalt og jeg antar det skyldes for mye HK på alu prop B2/KAD44. Så her blir det investert i stål tror jeg)
Har i utgangspunktet som tanke at en ikke reparer på ting som virker, men kjenner jo ikke historikken på drevet og lurer da på om det kan være lurt å åpne for å sjekke tilstand i detalj eller om drevet vil gi tydelig beskjed når det er nødvendig å åpne slik at det beste er å la et tett drev være sammenskrudd.