Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Blir et sjansespill uansett men ‘if it works dont fix it’ er nok ofte en god filisofi så lenge ingenting unormalt observeres av lyd osv. Hvis drevet har veldig mange timer/ukjent antall timer og du er villig til å investere noen kroner i problemfri drift så er jo tida nå da, men jeg hadde ikke giddet å bare åpne det for å sjekke (med potensiale for lekkasjer, feil i evt shimsing osv) - da ville jeg heller gått for full overhaling hos Drevservice eller hva de nå heter. 

Mener at alle KAD fom 43 og oppover skal/skulle leveres originalt med stålpropell iht VP. Jeg importerte ny Falcon 26 med KAD43 fra Sverige på tidlig 2000-tall. Den kom med alupropeller. Klaget på dette med henvisning til VP og fikk tilsendt stål uten diskusjon. Så ville definitivt gått for stål, men pass på anoder. La merke til at korrosjon på drev økte betraktelig med stål vs alupropeller på tidligere båt der jeg byttet. Opprinnelig var tydeligvis propellene anoder da de ble kjeks ila få sesonger, med stålpropell kom det relativt raskt pittings på drevet.

Fantino

Fantino

Blir et sjansespill uansett men ‘if it works dont fix it’ er nok ofte en god filisofi så lenge ingenting unormalt observeres av lyd osv. Hvis drevet har veldig mange timer/ukjent antall timer og du er villig til å investere noen kroner i problemfri drift så er jo tida nå da, men jeg hadde ikke giddet å bare åpne det for å sjekke (med potensiale for lekkasjer, feil i evt shimsing osv) - da ville jeg heller gått for full overhaling hos Drevservice eller hva de nå heter. 

• Create New...