Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Akkurat den problemstillingen har jeg vel opplevd selv en del ganger ja: båten ligger for anker i uthavn (og vips er vi "on topic" i forhold til trådtema), eller kanskje den er festet til land i (ut)havn, men man befinner seg langt unna båten.  Av og til er det enkelt å hive seg i jolla, ro ut til båten og ta ned flagget ca kl 21 (eller ca ved solnedgang), for så å ro tilbake.  Ja, da gjør jeg nettopp dét.  Andre ganger er det mindre trivielt.  Barn blir nevnt, de kommer i mange forskjellige aldere, de har ulike personligheter - enkelte barn kan man fint lemne igjen på en øde øy mens man ror ut til båten og firer flagget, med andre barn fungerer det rett og slett ikke.  (og uavhengig av om det fungerer eller ikke, så kan folka fra nabobåten finne på å rapportere slikt til barnevernet - det var en gang hjemme at to av barna våre tok med seg matpakke og gikk til vår lokale "hundremetersskog" femti meter borti gata for å spise frokost der.  Det endte opp med at de ble eskortert tilbake hjem av væpnet politi, med påfølgende bekymringsmelding til barnevernet, som kom på besøk neste dag).  Her er ordet prioritering viktig.  Dersom det er enkelt å ro til båten for å fire flagget, gjør man det.  Dersom alternativet er å lemne igjen unger som ikke er helt klar for dette på en øde øy, så lar man heller flagget henge.  Enkelte ting er rett og slett viktigere enn andre.  Man kan selvfølgelig påstå at man burde ha planlagt bedre og firet flagget før man dro til den øde øya, jeg kan være enig i dét, men det hender jo at ting ikke går helt som planlagt ... alternativt, at man rett og slett har dårlige evner til å planlegge.

tobixen

tobixen

Akkurat den problemstillingen har jeg vel opplevd selv en del ganger ja: båten ligger for anker i uthavn (og vips er vi "on topic" i forhold til trådtema), eller kanskje den er festet til land i (ut)havn, men man befinner seg langt unna båten.  Av og til er det enkelt å hive seg i jolla, ro ut til båten og ta ned flagget ca kl 21 (eller ca ved solnedgang), for så å ro tilbake.  Ja, da gjør jeg nettopp dét.  Andre ganger er det mindre trivielt.  Barn blir nevnt, de kommer i mange forskjellige aldere, de har ulike personligheter - enkelte barn kan man fint lemne igjen på en øde øy mens man ror ut til båten og firer flagget, med andre barn fungerer det rett og slett ikke.  (og uavhengig av om det fungerer eller ikke, så kan folka fra nabobåten finne på å rapportere slikt til barnevernet - det var en gang hjemme at to av barna våre tok med seg matpakke og gikk til vår lokale "hundremetersskog" for å spise frokost der.  Det endte opp med at de ble eskortert tilbake hjem av væpnet politi, med påfølgende bekymringsmelding til barnevernet, som kom på besøk neste dag).  Her er ordet prioritering viktig.  Dersom det er enkelt å ro til båten for å fire flagget, gjør man det.  Dersom alternativet er å lemne igjen unger som ikke er helt klar for dette på en øde øy, så lar man heller flagget henge.  Enkelte ting er rett og slett viktigere enn andre.  Man kan selvfølgelig påstå at man burde ha planlagt bedre og firet flagget før man dro til den øde øya, jeg kan være enig i dét, men det hender jo at ting ikke går helt som planlagt ... alternativt, at man rett og slett har dårlige evner til å planlegge.

tobixen

tobixen

Akkurat den problemstillingen har jeg vel opplevd selv en del ganger ja ... båten ligger for anker i uthavn (og vips er vi "on topic" i forhold til trådtema), eller kanskje den er festet til land i (ut)havn, men man befinner seg langt unna båten.  Av og til er det enkelt å hive seg i jolla, ro ut til båten og ta ned flagget ca kl 21 (eller ca ved solnedgang), for så å ro tilbake.  Ja, da gjør jeg nettopp dét.  Andre ganger er det mindre trivielt.  Barn blir nevnt, de kommer i mange forskjellige aldere, de har ulike personligheter - enkelte barn kan man fint lemne igjen på en øde øy mens man ror ut til båten og firer flagget, med andre barn fungerer det rett og slett ikke.  (og uavhengig av om det fungerer eller ikke, så kan folka fra nabobåten finne på å rapportere slikt til barnevernet - det var en gang hjemme at to av barna våre tok med seg matpakke og gikk til vår lokale "hundremetersskog" for å spise frokost der.  Det endte opp med at de ble eskortert tilbake hjem av væpnet politi, med påfølgende bekymringsmelding til barnevernet, som kom på besøk neste dag).  Her er ordet prioritering viktig.  Dersom det er enkelt å ro til båten for å fire flagget, gjør man det.  Dersom alternativet er å lemne igjen unger som ikke er helt klar for dette på en øde øy, så lar man heller flagget henge.  Enkelte ting er rett og slett viktigere enn andre.  Man kan selvfølgelig påstå at man burde ha planlagt bedre og firet flagget før man dro til den øde øya, jeg kan være enig i dét, men det hender jo at ting ikke går helt som planlagt ... alternativt, at man rett og slett har dårlige evner til å planlegge.

• Create New...