DagOtto Startet 27.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2021 Jeg vurderer Eva teak i snekka. Inne, under kalesje. Dere som har hatt dette noen år, hva er deres erfaringer? Ønsker erfaringer ift hvordan det er å legge, holdbarhet, hvordan ser det ut etter noen år, om flekker lett trekker inn, hvordan det er å holde rent etc. Alle erfaringer mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 28.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2021 Har planer om å få gjort noe av det samme i min Tresfjord i løpet av vinteren, så håper at noen kan dele sine erfaringer her! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Roger jo Svart 28.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2021 Har det ute på dekk i snart to år, sitter bra enda, men fikk noe fra en selger som ikke sitter 600mm X 2400mm han selger ikke Eva teak lenger. Må være bra inne jo slettere jo bedre. Burde hvert fastere, blir lett flatklemt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
tom Cognac Svart 28.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2021 (redigert) Jeg er også interessert i å høre fra folk med erfaring på eva-teaken Jeg har tenkt å legge det på selve skrogsidene i båten min (under dollbord og vindu. Under og over hylla/ryggstøet). Jeg skal legge 3mm skrogkledning (skum+skai) fra under dollbord, opp over vinduer og i taket. Jeg fikk et tips om å bruke Casko Våtromslim selv om eva-teaken har lim på baksiden, tynne ut våtromslimet og legge på 1. strøk først. La det tørke og så legge på et nytt strøk med rikhåret rulle for så å legge på eva-teaken. Da skal det sitte bom fast - fikk jeg beskjed om. Men som sagt - er interessert i å høre andre som har lagt det, hvordan og holdbarhet. Redigert 28.Oktober.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Lunde14 Svart 29.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 Jeg har det inne under kalesjen og ute på plattformen. Det er behagelig og gå på, blir ikke varmt i sola. når det kommer til slitestyrke og merker etter div så er det litt å tenke på. Det blir fort merker og du skraper hull i det hvist du setter en stol og en tung mann oppi den? flekker blir det også av olje, vin og annet du måtte søle. Siden jeg har det ute under kalesje på akterdekket og på badeplattformen så har jeg bare skrubbet det med grøsåpe og vann og det har tatt det meste av merker. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 29.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 Skikkelig bra dette, flott jobb du har gjort. Hvordan har du laget kantene rundt - er det også eva-teaken? Mtp at man får flekker - hvordan hadde det vært om du lakket eva-teaken med en mattlakk som beskyttelse? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Lunde14 Svart 29.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 altera mulier skrev for 4 timer siden: Hvordan har du laget kantene rundt Jeg kjøpte fra ebay, bestilte da også et flak som var helt slett uten rillene og brukte dette til og lage kanter av. altera mulier skrev for 4 timer siden: hvordan hadde det vært om du lakket eva-teaken med en mattlakk som beskyttelse? Eva teaken er laget av en slags har neoprenlignenes type så kan ikke se at vil være noen sukkse og lakke den, overflaten vil nok bli stiv og rar å trø på. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 29.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 Lunde14 skrev 15 minutter siden: bestilte da også et flak som var helt slett uten rillene og brukte dette til og lage kanter av. OK - uansett ble dette veldig flott, sikker på at det ga Marex'en din et fasjonabelt preg Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Lunde14 Svart 29.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 altera mulier skrev 23 minutter siden: sikker på at det ga Marex'en din et fasjonabelt preg Ja med ny og større plattform ble vi kjempefornøyd?? Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 29.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 Lunde14 skrev for 1 time siden: Ja med ny og større plattform ble vi kjempefornøyd?? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.