Jump to content

Ønsker medlemmenes erfaringer med Eva teak

DagOtto

Recommended Posts

Jeg vurderer Eva teak i snekka. Inne, under kalesje. 

Dere som har hatt dette noen år, hva er deres erfaringer? 

Ønsker erfaringer ift hvordan det er å legge, holdbarhet, hvordan ser det ut etter noen år, om flekker lett trekker inn, hvordan det er å holde rent etc. 

Alle erfaringer mottas med takk! 

Jeg er også interessert i å høre fra folk med erfaring på eva-teaken :smiley: Jeg har tenkt å legge det på selve skrogsidene i båten min (under dollbord og vindu. Under og over hylla/ryggstøet). Jeg skal legge 3mm skrogkledning (skum+skai) fra under dollbord, opp over vinduer og i taket. Jeg fikk et tips om å bruke Casko Våtromslim selv om eva-teaken har lim på baksiden, tynne ut våtromslimet og legge på 1. strøk først. La det tørke og så legge på et nytt strøk med rikhåret rulle for så å legge på eva-teaken. Da skal det sitte bom fast - fikk jeg beskjed om.

Men som sagt - er interessert i å høre andre som har lagt det, hvordan og holdbarhet. 

Snart ferdig 01.jpg

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Jeg har det inne under kalesjen og ute på plattformen. Det er behagelig og gå på, blir ikke varmt i sola.

når det kommer til slitestyrke og merker etter div så er det litt å tenke på. Det blir fort merker og du skraper hull i det hvist du setter en stol og en tung mann oppi den? flekker blir det også av olje, vin og annet du måtte søle. Siden jeg har det ute under kalesje på akterdekket og på badeplattformen så har jeg bare skrubbet det med grøsåpe og vann og det har tatt det meste av merker.

46742028-F47D-42F8-8E95-72DC84203176.jpeg

2EAC9F47-DD2C-4262-8BC9-6E47F29FB9F0.jpeg

altera mulier skrev for 4 timer siden:

Hvordan har du laget kantene rundt

Jeg kjøpte fra ebay, bestilte da også et flak som var helt slett uten rillene og brukte dette til og lage kanter av.

altera mulier skrev for 4 timer siden:

hvordan hadde det vært om du lakket eva-teaken med en mattlakk som beskyttelse?

Eva teaken er laget av en slags har neoprenlignenes type så kan ikke se at vil være noen sukkse og lakke den, overflaten vil nok bli stiv og rar å trø på.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...