JRK Startet 28.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2021 Min Viksund 340, 2007 modell lider av overlast (Som mange andre båter) 370 HK strak aksel med 22x24 propell Båten har mye utstyr og vi snakker om 800 Kg. I tillegg kommer alt vi putter in av mat drikke , klær og andre ting om sommeren. Kanskje nærmer vi oss 100 kg. Da båten er for tung har jeg fått endret propellen til 22x22.Da får jeg 3500 omdreininger, som er normalt og 25 knop med fulle dieseltanker , men uten vann og sommerlast. Det betyr at jeg har ganske mye slipp på propellen antar jeg? Vil en 5 bladet propeller endre dette, og hvilken størrelse skulle man valgt? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2021 vanskelig å si noe om slipp uten å vite girutvekslinga Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Brigg Svart 28.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2021 1,96:1 Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Lazyjack Svart 28.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2021 Etter 4.800 innlegg bør du vel kjenne kravene til emnetittel Sitér dette innlegget Link to post
OveHelgeland Svart 9.Juli.2023 Del på Facebook Svart 9.Juli.2023 Tenkte å lufte denne igjen, har folk prøvd å ha noe annet enn orginal propell på? Har forøvrig en 340 st cruz 2006 modell D6 370 uten denne tunnellen over propell som mange har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.